Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3096
Title: Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında çocuklar için hazırlanan şiir antolojileri üzerinde bir araştırma(1973-1998)
Other Titles: A research about poetry anthologies designed for children in the Turkish literature of republican period (1973-1998)
Authors: Makal, Yasemin
Advisors: Ali Donbay
Keywords: Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı
Çocuk Edebiyatı
Çocuk Siiri Antolojisi
Türkçe Temel Dil Becerileri
Turkish Literature in the Republican Period
Literature for Children
Anthology of Children’s Poetry
Turkish Basic Language Abilities
Abstract: Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı çocuklar için hazırlanmıs ya da çocugu konu edinen edebî eserler açısından oldukça zengindir. Hedef kitle olarak seçtigi çocukların duygu, düsünce ve hayâl dünyalarını, yetiskinlere göre daha çok göz önünde bulunduran bir bilgi alanı çocuk edebiyatını Türkçe egitim-ögretimi açısından önemli kılan, bu edebî metinlerin çocukların ve ögrencilerin okumayazma- konusma ve dinleme becerilerinin gelisimine büyük katkı saglamasıdır. Cumhuriyet döneminde Türk siiriyle ilgili pek çok antoloji yayınlanmıstır. Bunlar arasında çocuklar için faydalı bulunan veya yalnızca çocuklar için yazılan siirlerin derlendigi antolojiler de vardır. Ögrencilerin okuma alıskanlıgını okul dısında da sürdürmelerine olanak saglayan çocuk siiri antolojileri, temel dil becerilerini gelistirmenin yanında, Türkçe duyarlılıgını küçük yaslarda kazandırmak bakımından da önemlidir. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında Çocuklar çin Hazırlanan Siir Antolojileri Üzerinde Bir Arastırma (1973-1998) adlı yüksek lisans tezimizde seçtigimiz on siiri antolojisi, içerik ve biçim bakımından incelenmis, çocuk kitaplarında bulunması gereken temel özelliklere uygun olup olmadıkları ortaya konulmustur. Antolojilere seçilen siirlerin de Türkçe ders programında belirtilen hedef ve davranıslar açısından degerlendirmesi yapılmıstır. Tezimiz, Türkçe'de çocuk siiri kavramı ve çocuk siirleri antolojilerinin genel bir degerlendirmesi yapıldıgı ?Giris? kısmı ile üç ayrı bölümden olusmaktadır. I. Bölüm'de, çocuk siirleri antolojilerinin içerik özellikleri, II. Bölüm'de ise, biçimsel özellikleri incelenmistir. III. Bölüm'de ise antolojilerdeki siirlerin Türkçe dersi hedef ve davranısları açısından degerlendirilmesi yapılmıstır. Elde edilen bilgiler tezin ?Sonuç? kısmında verilmistir. ?Kaynakça? kısmında ise, tezin konusu olan antolojiler ve hazırlık asamasında yararlanılan bütün kitap ve makaleler sıralanmıstır.
Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı çocuklar için hazırlanmıs ya da çocugu konu edinen edebî eserler açısından oldukça zengindir. Hedef kitle olarak seçtigi çocukların duygu, düsünce ve hayâl dünyalarını, yetiskinlere göre daha çok göz önünde bulunduran bir bilgi alanı çocuk edebiyatını Türkçe egitim-ögretimi açısından önemli kılan, bu edebî metinlerin çocukların ve ögrencilerin okumayazma- konusma ve dinleme becerilerinin gelisimine büyük katkı saglamasıdır. Cumhuriyet döneminde Türk siiriyle ilgili pek çok antoloji yayınlanmıstır. Bunlar arasında çocuklar için faydalı bulunan veya yalnızca çocuklar için yazılan siirlerin derlendigi antolojiler de vardır. Ögrencilerin okuma alıskanlıgını okul dısında da sürdürmelerine olanak saglayan çocuk siiri antolojileri, temel dil becerilerini gelistirmenin yanında, Türkçe duyarlılıgını küçük yaslarda kazandırmak bakımından da önemlidir. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında Çocuklar çin Hazırlanan Siir Antolojileri Üzerinde Bir Arastırma (1973-1998) adlı yüksek lisans tezimizde seçtigimiz on siiri antolojisi, içerik ve biçim bakımından incelenmis, çocuk kitaplarında bulunması gereken temel özelliklere uygun olup olmadıkları ortaya konulmustur. Antolojilere seçilen siirlerin de Türkçe ders programında belirtilen hedef ve davranıslar açısından degerlendirmesi yapılmıstır. Tezimiz, Türkçe?de çocuk siiri kavramı ve çocuk siirleri antolojilerinin genel bir degerlendirmesi yapıldıgı ?Giris? kısmı ile üç ayrı bölümden olusmaktadır. I. Bölüm?de, çocuk siirleri antolojilerinin içerik özellikleri, II. Bölüm?de ise, biçimsel özellikleri incelenmistir. III. Bölüm?de ise antolojilerdeki siirlerin Türkçe dersi hedef ve davranısları açısından degerlendirilmesi yapılmıstır. Elde edilen bilgiler tezin ?Sonuç? kısmında verilmistir. ?Kaynakça? kısmında ise, tezin konusu olan antolojiler ve hazırlık asamasında yararlanılan bütün kitap ve makaleler sıralanmıstır
URI: https://hdl.handle.net/11499/3096
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yasemin Makal.pdf718.21 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

1,300
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,120
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.