Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3189
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEmel Sarıtaş-
dc.contributor.authorÇatalbaş, Gülsüm-
dc.date.accessioned2019-02-04T11:15:01Z
dc.date.available2019-02-04T11:15:01Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3189-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, CoRT 5 düşünme programının sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme beceri ve eğilimlerini nasıl etkilediğini araştırmaktır. Araştırma durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenen, 2016-2017 öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören dördüncü sınıf 21 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada çalışma grubuna beceri temelli düşünme programlarından biri olan CoRT düşünme programının beşinci bölümü uygulanmıştır. Araştırmanın veri toplama araçları; katılımcı ve araştırmacı günlükleri, gözlem notları ve uygulama bitiminde yapılan yarıyapılandırılmış görüşmelerdir. Araştırmanın verileri tematik analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda; CoRT 5 düşünme programı uygulamasında karşılaşılan düşünme zorluklarında, düşünme zorluklarına bulunan çözümlerde ve CoRT 5 düşünme programının öğrenme çıktılarında eleştirel düşünmeye ilişkin göstergeler ortaya çıkmıştır. CoRT 5 düşünme programı uygulamasının sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerilerini ve eğilimlerini geliştirmeye yönelik katkılar sağladığı görülmüştür. Sınıf öğretmeni adayları eleştirel düşünme eğitiminde daha çok beceri temelli yaklaşıma yönelik eğitimin daha etkili olacağını belirtmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate how CoRT 5 thinking program affects the critical thinking skills and dispositions of prospective classroom teachers. The research was designed as a case study. The study group was chosen via criterion-based sampling method and a total of 21 prospective teachers attending Primary Education Department at Faculty of Education at Pamukkale University participated in the research. The fifth chapter/section of the CoRT thinking program, which is one of the skills-based thinking programs, was implemented to the study group. Participant and researcher diaries, observation notes and semi-structured interviews made after the implementation were used as data collection tools. As for the data analysis, the thematic analysis method was used. Results showed that; there were signs of critical thinking in the learning outcomes of the CoRT 5 thinking program, and in the thinking problems encountered during the implementations and solutions for these problems. The implementation of the CoRT 5 thinking program contributed to the critical thinking skills and dispositions of the prospective classroom teachers. The prospective classroom teachers indicated that training for the skill-based approach would be more effective for the critical thinking education.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEleştirel düşünmeen_US
dc.subjectEleştirel düşünme becerilerien_US
dc.subjectEleştirel düşünme eğilimlerien_US
dc.subjectCoRT düşünme programıen_US
dc.subjectSınıf öğretmeni adaylarıen_US
dc.subjectCritical thinkingen_US
dc.subjectCritical thinking skillsen_US
dc.subjectCritical thinking dispositionsen_US
dc.subjectCoRT thinking programen_US
dc.subjectProspective classroom teachersen_US
dc.titleCort 5 düşünme programı aracılığıyla sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerileri ve eğilimlerien_US
dc.title.alternativeCritical Thinking Skills and Dispositions of Prospective Classroom Teachers Trough CoRT 5 Thinking Programen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.authorid43518-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid508671en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gülsüm Çatalbaş.pdf2.54 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

314
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,562
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.