Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3191
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSofuoğlu, Hasan-
dc.contributor.editorGökhan Tuzcu-
dc.date.accessioned2019-02-04T11:36:15Z
dc.date.available2019-02-04T11:36:15Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3191-
dc.description.abstractÇocuğun sürekli olarak etkileşim halinde bulunduğu ailesinin sosyo-ekonomik durumu, çocuğun gelişimi üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Bu çalışmada, öğrenci başarısı ile ailelerin sosyo-ekonomik düzeyleri arasındaki ilişki,Denizli Basma Sanayii Ortaokulu öğrenci ve ailelerine ilişkin verilerle incelenmiştir. Konu yedi alt problemde incelenmiştir. Birinci alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile ana-baba mesleği arasındaki ilişkiyi incelemektedir.İkinci alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile ana-babanın mezuniyet durumu arasındaki ilişkidir. Üçüncü alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile ailenin gelir durumu arasındaki ilişkidir. Dördüncü alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile evdeki çocuk sayısı arasındaki ilişkidir. Beşinci alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile ikamet yeri arasındaki ilişkidir. Altıncı alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile cinsiyet arasındaki ilişkidir. Yedinci alt problem öğrencilerin sınav başarı puanları ile ailevi durum arasındaki ilişkidir.Araştırma sonuçlarına göre; anne-babanın eğitimdurumu ve mesleki özellikleri, öğrenci başarısı üzerinde etkilidir. Yüksek statülü işlerde çalışan ya dayükseköğrenim mezunu olan ana-babaların çocuklarının başarı ortalamaları daha yüksektir. Ailenin aylık gelirin düşük olması, evdeki çocuk sayısının çok olması, kalınan evin kira olması gibi ailevi sosyo-ekonomik etmenler, öğrenci başarısını olumsuz yönde etkilemektedir. Eğitimciler, ailesinin sosyo-ekonomik durumuna bağlı olarak sorun yaşayan öğrencilerin, fiziki gereksinimlerinin karşılanması yönünde yardım ve destek sağlayabilecek yöntemleri aramalıdır. Öğrencilerin sınav başarılarına etki eden aile sosyo-ekonomik özelliklerine yönelik çalışmalar yapılmalıdır. Benzer bir araştırma imam-hatip ortaokullarına, genel ve mesleki-teknik liselerinde yapılmalıdır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim Ekonomisien_US
dc.subjectSınav Başarısıen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectAileen_US
dc.titleÖğrenci başarısı ile ailelerin sosyo-ekonomik düzeyleri arasındaki ilişki (Denizli basma sanayii ortaokulu örneği)en_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid118170-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hasan Sofuoğlu (Tezsiz).docx232.99 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

124
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

276
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.