Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3195
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBayaltun, Mehmet-
dc.contributor.editorKazım Çelik-
dc.date.accessioned2019-02-04T12:17:12Z
dc.date.available2019-02-04T12:17:12Z
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3195-
dc.description.abstractBu çalışmada Denizli ilinde hayat boyu öğrenme kurumlarında görev yapan yöneticilerin ve öğretmenlerin hayat boyu öğrenmeye ilişkin algıları incelenmiştir. Araştırmada “betimsel nitelikte tarama tekniği” kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2016–2017 eğitim-öğretim yılı Denizli ilinde hayat boyu öğrenme kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerden oluşmaktadır. Ölçeği eksiksiz dolduran 24 yönetici ve 74 öğretmen olmak üzere toplam 98 katılımcıdan veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı olarak likert tipi ölçek kullanılmıştır. Ölçme aracının araştırmanın amacını ortaya çıkarmada yeterli olduğu geçerlilik ve güvenirlik düzeyinin yüksek olduğu görülmüştür. Hayat boyu öğrenme kurumlarında görev yapan yöneticilerin ve öğretmenlerin hayat boyu öğrenmeye ilişkin algıları incelendiğinde “İnsan, eğitim ile bireysel yaşamında gelişim sağlar.” önermesine çok yüksek katılım gösterirken, “Zamanın büyük kısmını araştırma yapmaya harcamak bireye keyif verir.” önermelerine ise yüksek katılım göstermişlerdir. Katılımcıların anket sorularına katılma düzeyinin ise çok yüksek olduğu görülmüştür. Dolayısıyla Denizli’de yöneticilerin ve öğretmenlerin hayat boyu öğrenmeye ilişkin algılarının çok yüksek düzeyde olduğu ve olumlu düşündükleri tespit edilmiştir. Denizli ilinde hayat boyu öğrenme kurumlarında görev yapan yöneticilerin ve öğretmenlerin hayat boyu öğrenmeye ilişkin algıları yönetici ve öğretmenlerin cinsiyet, kıdem, branş, eğitim düzeyi, çalışma pozisyonu, görev yapılan yerleşim yeri ne olursa olsun hayat boyu öğrenme kurumlarında görev yapan yöneticilerin ve öğretmenlerin algılarında herhangi bir farklılık yaratmadığı söylenebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHayat Boyu Öğrenmeen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectYöneticien_US
dc.subjectDenizlien_US
dc.titleMilli eğitim bakanlığına bağlı hayat boyu öğrenme kurumlarında görev yapan yöneticilerin ve öğretmenlerin hayat boyu öğrenmeye ilişkin algıları (denizli ili örneği )en_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid28155-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mehmet Bayaltun Proje (tezsiz).pdf2.12 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

38
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.