Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/3216
Title: | Öğretmenlerin yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi | Authors: | Saraç, Mürüvvet | Keywords: | Yenilikçilik kişisel değişkenler ortaokul |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu çalışmada, ortaokul öğretmenlerinin yenilikçilik düzeyleri ile bu düzeyin bağımsız değişkenlerle arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu amaçla, ortaokul öğretmenlerinin yenilikçilik düzeylerinin kişisel değişkenlere göre anlamlı bir farklılık gösterme durumları incelenmiştir. Çalışma verileri 2018- 2019 eğitim öğretim yılı içerisinde Denizli Pamukkale ve Merkezefendi ilçesine bağlı ortaokul kurumlarında çalışmakta olan 120 öğretmenden elde edilmiştir. Öğretmenlerin yenilikçilik düzeylerini belirlemek için Bireysel Yenilikçilik Ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıların demografik özellikleri ise araştırma esnasında geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılarak tespit edilmiştir. Verilerin analizi SPSS istatistik programıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarında, öğretmenlerin yenilikçilik düzeylerinin cinsiyet, branş, kıdem, okul kıdemi değişkenlerine göre farklılaşmadığı fakat medeni durum değişkenine göre farklılaştığı ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak ortaokul öğretmenlerinin yenilikçilik puanları ile cinsiyet,kıdem, branş ve okul kıdemi değişkenleri arasında istatistiksel olarak manidar bir fark bulunmazken, medeni durum değişkeniyle yenilikçilik puanları arasında evli olanlar lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Yani evli olan öğretmenlerin yenilikçilik puanları daha yüksek çıkmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/3216 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mürüvvet Saraç.pdf | 940.73 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
286
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
942
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.