Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/3246
Title: | Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlilik inancı | Authors: | Şenal, Gülçin | Keywords: | Öz Yeterlilik Öğretmen Yeterliliği Okul Öncesi Öğretmenler |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırma ile öğretmenlerinin, öz yeterliklerine ilişkin algılarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Öğretmenlerinin özyeterliliğin boyutlarına ve (planlama ve öğrenmeyi geliştirme, olumlu sınıf ortamı oluşturma, etkili öğrenme-öğretme süreci, bireysel farklılıklar ve akademik gelişme) toplam öz yeterlilik inançları belirlenmiştir. Analiz sonuçları incelendiğinde toplam öz yeterlilik, planlama ve öğrenmeyi geliştirme, akademik gelişim, bireysel farklılıklar, etkili öğrenme-öğretme süreci, olumlu sınıf ortamı oluşturma boyutlarının ortalaması cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği anlaşılmaktadır. Ayrıca evli öğretmenler bekar öğretmenlere göre öz yeterliliklerinin daha yüksek olduğunu düşünmektedir. Bununla birlikte 0-7 yıl arası kıdeme sahip öğretmenler diğer kıdeme sahip öğretmenlere göre öz yeterliliklerinin daha düşüktür. Son olarak 27 yaşaltında olan öğretmenler diğer yaş gruplarındaki öğretmenlere göre öz yeterliliklerinin daha düşüktür. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/3246 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gülçin ŞENAL PROJE SON HALİ_16.01.2019.pdf | 645.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
96
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
150
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.