Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/3275
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Serçin, Fatma | - |
dc.contributor.editor | Meral Uras Başer | - |
dc.date.accessioned | 2019-03-01T11:07:55Z | |
dc.date.available | 2019-03-01T11:07:55Z | |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/3275 | - |
dc.description.abstract | Şûra; Bakanlığın en yüksek danışma kuruludur. Türk millî eğitim sistemini geliştirmek, niteliğini yükseltmek için eğitim ve öğretimle ilgili konuları tetkik eder; tavsiye kararları alır. Eğitim Şûrası, tam adı Milli Eğitim Şûrası, Milli Eğitim Bakanlığı'nın eğitim ve öğretimle ilgili konulan incelemek ve öneri niteliğinde kararlar almakla görevli en yüksek danışma kurulu. Talim ve Terbiye Kurulu'nca hazırlanan tüzük, yönetmelik, program ve ilkeleri inceleyerek karara bağlar. Bu kararlar Milli Eğitim bakanının onayıyla kesinlik kazanır. Eğitim Şûraları, Türk Eğitim Tarihi içerisinde önemli bir yere sahiptir. Şûralara, Millî Eğitimle ilgili politikaların çizilmesinde, yol gösterici rolü verilmiştir. Eğitimle doğrudan ilişkili olanlar Türkiye’de çağdaş bir eğitim sistemi kurulmasını ve geliştirilmesini arzularlar. Eğitim yönetimi ve denetimini alınan kararlar nelerdir, ne kadarı uygulamaya geçilmiştir. Türk eğitim tarihinde fikir, düşünce, başarılı ya da başarısız, parlak ya da tutarsız tecrübe birikimi çok önemlidir. Ancak, bu zengin birikimden yeterince yararlanılmamaktadır. Eğitim politikasına yön verenlerin, öğretmenlerin, aydınların bu tecrübe birikimlerinden asıl bugün yararlanması gerekmez mi? Şu halde, eğitim tarihimize ilişkin gözlemlerden biri de, geçmişten ders alınıp yararlanılmadığı gerçeğidir. Oysa eğitimimizin gelişmesi ve kendisinden bekleneni verebilmesi, esas olarak, bu tarihin ve tecrübelerin iyi bilinmesine, onlardan ders alınıp ciddiyetle uygulamaya konulmasına bağlıdır.” | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | 2008 - 2018 yılları arasında yapılan milli eğitim şuralarında eğitim yönetimi ve denetimi alanında alınan kararlar | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 51052 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Report | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fatma Serçin.pdf | 646.56 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
178
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
158
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.