Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35041
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Peker, İsmail | - |
dc.contributor.editor | Kunt, Muammer | - |
dc.date.accessioned | 2020-06-11T13:28:20Z | - |
dc.date.available | 2020-06-11T13:28:20Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/35041 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Anadolu Liselerinde okul aile iş birliğinde yaşanan sorunlar, engeller ve okul aile iş birliğinin geliştirilmesine ilişkin öğretmen ve veli görüşlerini belirlemektir. Durum belirlemeye yönelik betimsel analiz tekniği kullanılan bu araştırmanın örneklemi, Denizli ili Merkezefendi ilçesinde bulunan on üç Anadolu Lisesinde basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle kura ile belirlenen okullarda çalışan 230 öğretmenin oluşturduğu ve bu yöntemle belirlenen okullarda basit seçkisiz yöntemle seçilen gönüllü 254 öğrencinin velisinin oluşturduğu iki çalışma grubundan oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, çalışma grublarını oluşturan öğretmenlere elden ve çevrimiçi, velilere de öğrencileri vasıtasıyla ve çevrimiçi olarak gönderilen anket yoluyla toplanmıştır. Çalışmada öğretmen ve velilerin okul aile iş birliğine ilişkin görüşlerinin dağılımlarını belirlemek için frekans ve yüzde tablolarından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre velilerin, mevcut okul aile iş birliğinin yeterlilik düzeyini öğretmenlere oranla daha az bulduğu ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada hem öğretmenlerin hemde velilerin mevcut okul aile iş birliğinin geliştirilmesi hususunda fikir birliği içinde oldukları belirlenmiştir. Öğretmenler ve veliler, ebeveynlerin çalışma saatlerini okul-aile işbirliğini engelleyen en önemli faktör olarak görmediklerini ifade etmişlerdir. Ayrıca, ankette önerilen önerilerin çoğuna öğretmenler ve velilerce iştirak edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul aile iş birliği | en_US |
dc.subject | veli | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.title | Anadolu liselerinde okul aile i?ş birliği i?le i?lgili öğretmen ve veli görüşlerinin i?ncelenmesi (Merkezefendi i?lçesi örneği) | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Report | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
İSMAİL PEKER.pdf | 3.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
94
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
488
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.