Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35045
Title: 2019-2023 okul strateji?k planlarının hazırlanması sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri
Authors: Erenkara, Ayşe
Keywords: Eğitim yöneticisi
stratejik planlama
sorunlar
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Denizli ili merkez İlçeleri Merkezefendi ve Pamukkale ilçesinde görev yapan okul yöneticilerinin “eğitim planlaması / stratejik planlama” sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin görüşlerinin tespiti ve bu sorunların bazı değişkenlere göre değişip/değişmediği araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019– 2020 eğitim-öğretim yılı Denizli ili merkez ilçeleri Merkezefendi ve Pamukkale çalışan okul yöneticileri oluşturmaktadır. “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen 250 eğitim yöneticisine ulaşılarak veriler toplanmıştır. Ölçek sorularının tamamına cevap veren 226 eğitim yöneticisidir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, ve “Stratejik Planlama Genel Değerlendirme Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha değeri 0,783 olarak bulunmuştur. Yapılan inceleme ve analiz sonucunda eğitim yöneticilerinin stratejik planlamaya ilişkin “Stratejik planlama sürecinde, milli eğitim müdürlüğü yöneticileri tarafından yeterli destek sağlanıyor mu?” sorusuna “Bazen” düzeyinde en düşük derecede katılım gösterirken, “Okulumuzun stratejik planını, üst kurumlarımızın stratejik planlarını dikkate alarak hazırlarız.” önermesine ise “Evet” düzeyinde en yüksek düzeyde katılım göstermişlerdir. Okul yöneticilerinin “eğitim planlaması / stratejik planlama” sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin görüşleri ile cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim düzeyi, üye oldukları sendika ve çalışma süresi değişkeni arasında istatistiksel olarak 0,05 manidarlık düzeyinde anlamlı bir fark bulunamamıştır ancak çalıştıkları pozisyon, okul yöneticiliğinde çalışma süresi ve stratejik planlama alanında eğitim alma/almama değişkenlerine göre ise farklılık gösterdiği görülmüştür. Okul yöneticilerinin “eğitim planlaması / stratejik planlama” sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin görüşleri değerlendirildiğinde müdür yardımcılarının görüşlerinin okul müdürlerine göre daha olumsuz olduğu görülmüştür. Okul yöneticilerinin “eğitim planlaması / stratejik planlama” sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin görüşleri ile okul yöneticiliğinde çalışma süresi değişkeni arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu test etmek ve karşılaştırmalar için Mann-Whitney U testi yapılarak sadece 0-5 yıl kıdemi olanlar ile 11-15 yıl kıdemi olanlar ve 6-10 yıl kıdemi olanlar ile 11- 15 yıl kıdemi olanlar arasında farklılık görülürken diğerleri arasında herhangi bir farklılık görülmemiştir. Okul yöneticisi olarak yeni başlayanların daha çok sorun yaşadıkları ve bunun nedeni olarak da acemilik olabileceği düşünülmektedir. Ayrıca 11-15 yıl okul yöneticiliği olanların en az düzeyde sorun yaşadıkları görülürken okul yöneticiliğinde çalışma süresi bunun üzerinde arttıkça sorunların da artmaya başladığı görülmüştür. Okul yöneticilerinin “eğitim planlaması / stratejik planlama” sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin görüşleri ile stratejik planlama alanında eğitim alma/almama değişkeni arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Grupların sıra ortalamalarına bakıldığında eğitim alanların sıra ortalamalarının eğitim almayanlara göre daha düşük olduğu, eğitim alanların daha az sorun yaşarken eğitim almayanların daha fazla sorun yaşadığı görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/35045
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AYŞE_ERENKARA_PROJE.pdf1.97 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

248
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.