Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35057
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Işık, Dilek | - |
dc.contributor.editor | Çelik, Kazım | - |
dc.date.accessioned | 2020-06-22T12:54:07Z | - |
dc.date.available | 2020-06-22T12:54:07Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/35057 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışma 2019-2020 eğitim öğretim yılında Denizli Merkezefendi İlçesinde yer alan Anadolu Liselerinde görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre okul iklimi ile okul yöneticilerinin eğitimsel liderlik düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesinde farklı değişkenler açısından bakıldığında değişiklik olup olmadığını saptamak amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın evreni Denizli İli Merkezefendi İlçesindeki Anadolu Liselerinde görev yapan, 612 sayıda öğretmendir. Çalışmada örneklem grubu oluşturulurken seçkisiz oranlı örneklem metodundan yararlanılmıştır. Bu doğrultuda ise örneklem bahsi geçen İl, İlçede ve 2019-2020 eğitim öğretim yılı içerisinde görev yapan 235 öğretmendir. Araştırma betimsel türde planlanmış olmakla birlikte değişkenler üzerindeki veri toplama ve ölçme miktarını belirleme işleminde tarama modeli kullanılmıştır. Amaç göz önünde bulundurulduğunda okul yöneticilerinin eğitimsel liderlik düzeyleri ile okul iklimi arasındaki ilişkilerini saptayabilmek için iki farklı ölçek kullanılmıştır. Bunlardan ilki olan, “Örgütsel İklim Ölçeği İlköğretim Formu” anketinin yeniden düzenlenmiş hali olan “ Örgütsel İklim Ölçeği” anketi kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ikinci ölçek ise “Okul Müdürlerinin Eğitimsel Liderlik Standartları Karşılama Düzeyi Ölçeği’dir. Elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS paket programı üzerinden t-testi, varyans analizi, çoklu regresyon gibi istatiksel seçenekler yardımıyla bulgulara ulaşılmıştır. Bütün bulgular doğrultusunda, okul müdürlerinin eğitimsel liderlik standartlarını karşılama düzeylerinin, okul iklimi üzerinde yüksek boyutta etkililiğe sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul iklimi | en_US |
dc.subject | Eğitimsel liderlik | en_US |
dc.subject | Okul yöneticisi | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | Ortaöğretim | en_US |
dc.title | Ortaöğretimde çalışan öğretmenlere göre okul i?klimi i?le yöneticilerin eğitimsel liderlik düzeyleri arasındaki i?lişki | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dilek IŞIK .pdf | 1.37 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
58
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
90
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.