Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35058
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Keçeci, Esra | - |
dc.contributor.editor | Kunt, Muammer | - |
dc.date.accessioned | 2020-06-24T05:56:38Z | - |
dc.date.available | 2020-06-24T05:56:38Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/35058 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Denizli ili Merkezefendi ilçesinde liselerde çalışan öğretmenlerin öz yeterlik algıları ve bu algıların bazı değişkenlerle arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019–2020 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi ilçesinde liselerde çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen anket sorularının tamamına cevap veren 192 öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, “Öğretmen Özyeterlik İnanç Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha değeri 0,961 olarak bulunmuştur. Denizli ili Merkezefendi ilçesinde liselerde görev yapan öğretmenlerin öz yeterlik algılarına bakıldığında yapılan inceleme ve analiz sonucunda öğretmenlerin öz yeterlik inançlarına ilişkin “Öğrenme sırasında öğrencilerin yanlış anlamalarını düzeltir veya karşılaştıkları zorlukları açıklarım.” önermesine “Kesinlikle İnanıyorum” düzeyinde en yüksek derecede katılım gösterirken, “Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler dahil bütün öğrencilerin akademik performanslarını geliştiririm” önermesine ise “İnanıyorum” düzeyinde en düşük düzeyde katılım gösterdikleri görülmüştür. Genel ortalamanın “Kesinlikle Katılıyorum” düzeyinde olduğu ve öğretmenlerin öz yeterlik inançlarına ilişkin algılarının kesinlikle katılıyorum düzeyinde ve yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin öz yeterlik inancı düzeyinin farklı değişkenlere göre değişip/değişmediğine bakıldığında, cinsiyet, üniversiteden mezuniyet bölümü, kariyer planı ve öğretmenlik mesleğini seçme durumu değişkenleri arasında istatistiksel olarak 0,05 manidarlık düzeyinde anlamlı bir fark bulunamamıştır ancak, üniversiteye yerleşme tercih sırası, mezun olunan lise türü, ailede öğretmen olma, öğretmenlik mesleğine verilen önem, mesleki bilgi düzeyi ve kendilerine güven düzeyi değişkenlerine göre farklılık gösterdiği görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Denizli | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.subject | öz yeterlik inancı | en_US |
dc.title | Liselerde çalışan öğretmenlerin öz yeterlilik algıları (Denizli ili Merkezefendi ilçe örneği) | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Report | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Esra KEÇECİ Proje.pdf | 1.24 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.