Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35059
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAltın Selek, Hatice-
dc.contributor.editorÇelik, Kazım-
dc.date.accessioned2020-06-24T06:04:27Z-
dc.date.available2020-06-24T06:04:27Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35059-
dc.description.abstractBu araştırmada, Liselerde çalışan öğretmenlerin mesleki kaygı düzeyleri ve bu kaygı düzeylerinin bazı değişkenlerle arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırma betimsel “tarama modeli”nde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019–2020 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi ilçesinde liselerde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen 247 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “Öğretmenlik Mesleği Kaygı Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha değeri 0,97 olarak bulunmuştur. Öğretmenlerin mesleki kaygı düzeyleri ve alt boyutları; “Ben merkezli kaygılar alt boyutu”, “Görev merkezli kaygılar alt boyutu”, “Öğrenci merkezli kaygılar alt boyutu” ve ölçeğin geneli için algılarının “Kaygılanmıyorum” düzeyinde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin mesleki kaygı ve alt boyutları düzeyinin cinsiyet, üniversiteye girişte tercih sırası, mezun oldukları lise türü, üniversiteden mezun oldukları bölüm, kariyer planları ve ailelerinde öğretmen olma durumu değişkenlerine göre herhangi bir anlamlı düzeyde farklılık göstermediği görülmüştür. Ancak öğretmenlerin mesleki bilgi düzeyi, öğretmenlikte kendine güvenme durumu ve öğretmenlik mesleğini isteyerek seçme durumlarına göre anlamlı düzeyde farklılık tespit edilmiştir. Farklılıkların ölçeğin geneli ve tüm alt boyutlarda öğretmenlerin mesleki bilgi düzeyleri “yeterlidir” diyenlerin mesleki kaygılarının “orta düzeyde yeterlidir” diyenlerden daha az olduğu, öğretmenlikte kendine güvenmede “kendime orta düzeyde güveniyorum” diyenlerin mesleki kaygılarının “kendime güveniyorum” diyenlere göre çok yüksek olduğu ve öğretmenlik mesleğini “isteyerek seçen”lerin mesleki kaygılarının “isteyerek seçmeyen”lere göre daha az olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki kaygıen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectDenizlien_US
dc.subjectliseen_US
dc.titleLiselerde çalışan öğretmenlerin mesleki kaygı düzeyleri (Denizli ili Merkezefendi ilçe örneği)en_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0001-7319-6567-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hatice ALTIN SELEK.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

162
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

350
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.