Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35074
Title: 2023 eğitim vizyonun okul ve insan kaynaklarına ilişkin okul yöneticilerinin algıları (Merkezefendi ilçe örneği)
Authors: Özcan, Öznur
Keywords: 2023 eğitim vizyonu
insan kaynakları
okul
eğitim yöneticisi
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Denizli ili merkez İlçelerinden biri olan Merkezefendi ilçesinde çalışan eğitim yöneticilerinin 2023 Eğitim Vizyonu okul ve insan kaynaklarına ilişkin algılarının tespiti ve bu algılarının bazı değişkenlere göre değişip/değişmediği araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019–2020 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi ilçesinde çalışan okul yöneticileri oluşturmaktadır. Evrende 386 eğitim yöneticisi bulunmaktadır. Örneklem “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen 150 eğitim yöneticisine ulaşılarak ölçek sorularının tamamına cevap veren 124 eğitim yöneticisidir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, ve “2023 Vizyonu Okul ve İnsan Kaynakları Algısı Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha değeri 0,986 olarak bulunmuş ve yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan eğitim yöneticilerinin % 54,8’inin kadın; % 45,2’sinin erkek olduğu, % 43,5’inin 41-50 yaş aralığında olduğu ve bunu % 33,9 ile 31-40 yaş aralığındakilerin izlediği görülürken en az katılımcı yaş aralığının ise % 8,1 ile 51-60 yaş aralığındakilerin oluşturduğu, % 74,2’sinin ortaokul branş öğretmeni olduğu ve bunu % 14,5 ile lise branş öğretmenlerinin izlediği görülürken en az katılımcı branşının ise % 3,2 ile okulöncesi öğretmenlerinin oluşturduğu, eğitim yöneticilerinin büyük kısmının % 90,3’ünün lisans mezunu olduğu ve % 9,7’sinin Yüksek Lisans mezunu olduğu, % 27,4’ünün 16-20 yıl aralığında olanlar olduğu ve bunu % 22,6 ile 21-25 yıl aralığında kıdemi olanların izlediği görülürken en az katılımcıları kıdem aralığının ise % 6,5 ile 26-30 yıl aralığında kıdemi olanların oluşturduğu, % 79,0’unun müdür yardımcısı olduğu görülürken; % 21,0’inin de okul müdürü pozisyonunda çalışmakta olduğu, büyük çoğunluğunun % 74,2’sinin ortaokullarda çalıştıkları ve bunu % 14,5 oranıyla Liselerde çalışanların izlediği görülürken en az katılımcının ise % 3,2 ile okulöncesinde çalıştıkları, 2023 Eğitim Vizyonu Belgesiyle ilgili eğitim alma durumuna bakıldığında % 50’sinin eğitim aldığı ve % 50,0’sinin ise eğitim almadığı, eğitim yöneticilerinin 2023 Eğitim Vizyonu Belgesini okuma durumuna bakıldığında % 53,2’sinin okuduğu görülürken % 40,3’ünün kısmen okuduğu ve % 6,5’inin ise okumadığı tespit edilmiştir. Analizler sonucunda Eğitim Yöneticilerinin 2023 Eğitim Vizyonun okul ve insan kaynaklarına ilişkin algılarının “Katılıyorum” düzeyinde olduğu ve 2023 eğitim vizyonu okul ve insan kaynakları hedeflerine eğitim yöneticilerinin katılım gösterdikleri ve destekledikleri, hedeflerin gerçekçi olduğu, tabanda olumlu karşılandığı, beklentilerle uyumlu olduğu ve eğitim yöneticileri tarafından kabullenildiği tespit edilmiştir. Eğitim Yöneticilerinin 2023 Eğitim Vizyonun okul ve insan kaynakları alt boyutuna ilişkin algılarının “Katılıyorum” düzeyinde olduğu ve 2023 Eğitim Vizyonu İnsan Kaynakları hedeflerine eğitim yöneticilerinin katıldıkları ve destekledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Eğitim yöneticilerinin 2023 Eğitim Vizyonu okul ve insan kaynaklarına ilişkin algılarının farklı değişkenlere göre değişiklik gösterip/göstermediğine bakıldığında; cinsiyet, yaş, branş, eğitim düzeyi, görev durumu, çalıştığı kademe, 2023 Eğitim Vizyonu ile ilgili eğitim alma ve 2023 Eğitim Vizyonunu okuma durumlarına göre herhangi bir farklılık göstermediği görülürken, kıdem durumuna göre farklılık gösterdiği görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/35074
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Öznur ÖZCAN.pdf1.43 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on May 27, 2024

Download(s)

74
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.