Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35079
Title: | Ortaöğretime geçiş sınavında öğrenci başarısını etkileyen etmenler | Authors: | Yavuz, Ali | Keywords: | Merkezi sınav başarı öğrenci LGS |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada, Atatürk Ortaokulunda 2019 yılında mezun olan 8. Sınıf öğrencilerinin ortaöğretime geçiş sınavında (LGS) öğrenci başarısını etkileyen etmenler ve bunun farklı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018–2019 eğitim-öğretim yılında Atatürk Ortaokulu 8. Sınıf öğrencilerinden LGS katılan öğrencilerden “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen 197 öğrenciden veriler toplanmıştır. Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörler Ölçeği Cronbach Alpha değeri 0,70 olarak ve güvenirliği yüksek bulunmuştur. Merkezi sınav puanı (LGS puanın) anne ve baba eğitim seviyesine anlamlı farklılık gösterdiği ve anne babaların eğitim düzeyi arttıkça öğrencilerin de akademik başarılarının arttığı ve sonuç olarak anne ve babaların eğitim seviyesinin yüksek olması çocuklarının akademik başarılarını ve LGS puanlarını etkilediği görülmüştür. Öğrencilerin LGS puanın ailenin gelir düzeyine göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin merkezi sınav puanlarının özel ders almaya göre anlamlı farklılık görülmemiştir. Fakat öğrencilerin LGS puanın dershane veya kurslara gitmeye göre anlamlı farklılık gösterdiği ancak öğrencilerin akademik başarıları ve LGS puanının dershane, kurs ya da birden fazla destek almaya göre farklılık gösterdiği ve dershane ve kursların çocukların akademik başarıları ve LGS puanlarının yüksek olmasında olumlu katkılar sağladığı görülmüştür. Öğrencilerin merkezi sınav (LGS) puanlarının ve yılsonu başarı puanlarının cinsiyet ve karde? sayısına göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Sınıf mevcuduna göre anlamlı farklılık gösterdiği sınıf mevcudu 30 olanlarla 31-33 arasında ve 30 olanlarla 34 ve üzeri olanlar arasında anlamlı farklılık görülürken diğer gruplar arasında farklılık görülmemiştir. Öğrencilerin merkezi sınav puanlarının öğrencilerin yaşadığı yere göre anlamlı farklılık gösterdiği köy, kasaba ve ilçede yaşayanlara göre il merkezinde yaşayanların puanları daha yüksek olduğu; öğrencilerin merkezi sınav puanlarının yaşadığı eve göre anlamlı farklılık gösterdiği kendi evinde yaşayanların LGS puanlarının kirada yaşayanlardan daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğrencilerin merkezi sınav puanlarının anne baba medeni durumuna göre anlamlı farklılık olduğu aile medeni durumu birlikte olan öğrencilerin LGS puanlarının ayrı ya da biri ölmüş olan çocuklara göre yüksek olduğu görülmüştür. Öğrencilerin LGS puanın anne ve baba mesleğine göre anlamlı farklılık gösterdiği anne mesleği kamu olanlar ile ev hanımı olanlar arasında, kamu olanlar ile işçi olanlar arasında, kamu olanlar ile serbest meslek olanlar arasında farklık görülmüştür. Aynı şekilde baba mesleğine göre anlamlı farklılık görülmüş ve baba mesleği kamu olanlar ile işçi olanlar arasında, kamu olanlar ile esnaf olanlar arasında, işçi olanlar ile serbest meslek sahibi olanlar, serbest meslek olanlar ile esnaf olanlar arasında ve emekli olanlar ile esnaf olanlar arasında anlamlı farklık görülmüştür. LGS puanlarıyla yılsonu başarı puanları arasında doğru orantılı, pozitif yönde ve yüksek düzeyde kuvvetli ilişki olduğu saptanmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/35079 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ali YAVUZ PROJE BASKI.pdf | 1.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
366
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
366
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.