Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35081
Title: Yeni ara tatil uygulamasına ilişkin eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri (Denizli ili Sarayköy ilçe örneği)
Authors: Yılmaz, Halil
Keywords: Öğretmen
Okul Yöneticisi
Denizli
Ara Tatil
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Denizli ili Sarayköy ilçesinde görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerin yeni ara tatile ilişkin görüşlerinin incelendiği bu çalışmada; Araştırmaya katılan okul yöneticileri ve öğretmenlerin çoğunluğunu 16 katılımcının ortaokullarda çalışanların oluşturduğu görülürken, 10 katılımcının ilkokullarda, 2 katılımcının liselerde ve 1 katılımcının da okulöncesi okullarında çalıştığı, okul yöneticisi ve öğretmenlerden 16 katılımcının öğretmen, 4 katılımcının müdür yardımcısı ve 9 katılımcının okul müdürü olarak görev yaptığı görülmüştür. Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin ilk defa 18-22 Kasım tarihlerinde uygulanan ve 06-10 Nisan 2020’de uygulanacak olan yeni ara tatiller hakkında düşünceleri incelendiğinde 20 katılımcı okul müdürü ve öğretmenin olumlu, faydalı ve gerekli, dinlenmeleri için bir fırsat olduğu yönünde görüş bildirdiği görülürken, 9 katılımcının olumsuz, gereksiz ve derslerden uzaklaşma ve mevsimsel olarak sıcaklarda derslerin işlenmesine neden olduğu ?eklinde görüş bildirdikleri görülmüştür. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yeni ara tatillerin öğrenci başarısına olumlu ve olumsuz etkilerine yönelik görüşlerine bakıldığında olumlu ve olumsuz görüşlerin iç içe olduğu ve ara tatilin dinlenme, eğlenme ve değerlendirme açısından fırsat olması bakımından öğrenci başarına olumlu katkılar sunacağı ancak bunların tam zıttı olarak derslerden kopma, tatilde okuldan uzaklaşma, konu bütünlüğünün bozulması, konsantransyon eksikliği ve tekrar yapılmaması ve unutma bakımından olumsuz etkileri ifade edildiği görülmüştür. Yeni ara tatillerin öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimlerine ilişkin görüşlerine bakıldığında mesleki ve kişisel gelişim için alanında yetkin kişilerden kurs, seminer, atölye çalışmaları şeklinde isteğe bağlı, önceden planlanmış online eğitim, yenilikçi fikirler gibi etkinlik ve çalışmalar istedikleri görülmüştür. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yeni ara tatillerin velilere etkisine ilişkin görüşlerine bakıldığında ara tatilde çalışan veliler için sorunlara neden olduğu ancak çalışmayan veliler için iyi olduğu görülmüştür. Ancak Sarayköy ilçesinde yapılan bu çalışmada velilerin genellikle fabrikalarda çalışıyor olmasından kaynaklı olarak veliler için olumsuz etkilerinin olduğu katılımcıların büyük çoğunluğu 24 katılımcının ifade ettiği görülmüştür. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yeni ara tatillerin okullar açısından olumlu ve olumsuz etkilerine yönelik görüşlerine bakıldığında katılımcıların tamamının olumlu görüş bildirdiği ve ara tatillerde temizlik, tamirat, tadilat, küçük onarımlar, fiziki eksikliklerin tamamlanması için fırsat ve imkan verdiğini belirttikleri görülmüştür. Bu eksikliklerin giderilmesinde ara tatillerin önemli olduğunu belirttikleri görülmüştür. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yeni ara tatillerin etkili ve verimli olması için önerilerine bakıldığında; ara tatillerin sene başına ve sene sonuna eklenmemesi, öğretmenlere kişisel gelişimleri için merkezi eğitimlerin yapılması, ara tatilin öğretmen ve okul yöneticilerini de kapsaması, farklı ortam ve farklı etkinlikler ve eğitimlerin olması, ara tatillerin veliler tarafından iyi planlanması, öğrenci ve öğretmenler için sosyal ve kültürel etkinlikler hazırlanması, öğretmenlere de yıllık izin uygulamasına geçilmesi, ara tatilin öğrenci ve öğretmenler için verimli olması için düzenlemeler yapılması, tarihi, turistik geziler düzenlenmesi, sosyal aktiviteler yapılması, tasarım atölyelerinde çıkartılan ürünlerin sergilenmesi, branşbranş seminer, kurs, eğitim, konferans olması, öğretmenlerin ciddi anlamda kendilerini geliştirmesi için çalışmaların yapılması, ara tatillerin esnek biçimde iklim şartlarına göre ayarlanması, ara tatillerde EBA vb. programlar ve oyunlarla eğitimin çeşitlendirilmesi, öğrencilere günlük bir iki saatlik sportif ve sanatsal eğitimler verilmesi ve sosyal etkinlikler düzenlenmesi, öğretmenlere hizmet içi eğitimler verilmesi, öğrenciler ve öğretmenler için çeşitli sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin yapılması şeklinde öneriler ileri sürüldüğü görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/35081
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

286
checked on May 27, 2024

Download(s)

148
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.