Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35083
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Aydazer, Bilge | - |
dc.contributor.editor | Çobanoğlu, Fatma | - |
dc.date.accessioned | 2020-06-30T13:22:48Z | - |
dc.date.available | 2020-06-30T13:22:48Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/35083 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Denizli ili Pamukkale ilçesindeki okullarda çalışan öğretmenlerin okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019–2020 Eğitim-Öğretim Yılı Denizli ili Pamukkale ilçesinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. “Maksimum çeşitlilik” örnekleme yöntemiyle seçilen birbirinden farklı okullarda çalışan öğretmenlerden 33 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafında literatür taranarak ve uzman görüşü alınarak oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler sınıflanarak katılımcılara kod verilmiş ve veriler tasnif edilerek temalandırılmış ve tablolaştırılarak analiz edilerek yorumlanmıştır. 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ilçesindeki okullarda görev yapan öğretmenlerin okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin görüşlerinin incelendiği bu çalışmada; Katılımcıların her sosyo ekonomik düzeyden ve öğretim kademesinden olmakla birlikte sosyo-ekonomik düzey olarak orta düzeyde ve kademe olarak ortaokullarda yoğunlaşmıştır. Kıdem olarak genellikle 16-20 yıl ve 31-40 yaş aralığında ve kadınlardan oluşmuştur. Öğretmenlerin görüşlerine göre okul müdürlerinin ders denetiminde yeterli düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul müdürlerinin ders denetiminden önce genellikle öğretmenlerle görüştükleri ve ders denetimine bir ders saati ayırdığı ve bunun da öğretmenler tarafından yeterli görülmektedir. Okul müdürlerinin ders denetimine öğretmenlerin yaklaşımının ders denetiminin gerekli olduğu şeklindedir. Okul müdürlerinin ders denetimi sırasında öğretmenlerin genellikle rahat oldukları ve mesleki gelişimlerinde ders denetiminin gerekli ve faydalı olduğu kanaatini taşıdıkları görülmüştür. Okul müdürlerinin genellikle ders denetiminden sonra geri dönüt için yeterli zaman, gerekli açıklama, rehberlik, yönlendirme ve öğretmenlere görüşlerini ifade etme imkânı verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin ders denetiminde okul müdürlerinden adaletli, yenilikçi ve güler yüzlü olmalarını bekledikleri tespit edilmiştir. Ders denetiminde okul müdürlerinin yetkinliğinin arttırılması, adaletli denetim yapmalarının teşvik edilmesi ve denetimde objektif davranılması eğitimin niteliğinin artmasında faydalı olacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ders denetimi | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.subject | okul müdürü | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin öğretmen görüşleri (Pamukkale ilçe örneği) | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-3584-0814 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bilge AYDAZER.pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
212
checked on Feb 8, 2025
Download(s)
1,072
checked on Feb 8, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.