Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35083
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydazer, Bilge-
dc.contributor.editorÇobanoğlu, Fatma-
dc.date.accessioned2020-06-30T13:22:48Z-
dc.date.available2020-06-30T13:22:48Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35083-
dc.description.abstractBu araştırmada, Denizli ili Pamukkale ilçesindeki okullarda çalışan öğretmenlerin okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019–2020 Eğitim-Öğretim Yılı Denizli ili Pamukkale ilçesinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. “Maksimum çeşitlilik” örnekleme yöntemiyle seçilen birbirinden farklı okullarda çalışan öğretmenlerden 33 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafında literatür taranarak ve uzman görüşü alınarak oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler sınıflanarak katılımcılara kod verilmiş ve veriler tasnif edilerek temalandırılmış ve tablolaştırılarak analiz edilerek yorumlanmıştır. 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ilçesindeki okullarda görev yapan öğretmenlerin okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin görüşlerinin incelendiği bu çalışmada; Katılımcıların her sosyo ekonomik düzeyden ve öğretim kademesinden olmakla birlikte sosyo-ekonomik düzey olarak orta düzeyde ve kademe olarak ortaokullarda yoğunlaşmıştır. Kıdem olarak genellikle 16-20 yıl ve 31-40 yaş aralığında ve kadınlardan oluşmuştur. Öğretmenlerin görüşlerine göre okul müdürlerinin ders denetiminde yeterli düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul müdürlerinin ders denetiminden önce genellikle öğretmenlerle görüştükleri ve ders denetimine bir ders saati ayırdığı ve bunun da öğretmenler tarafından yeterli görülmektedir. Okul müdürlerinin ders denetimine öğretmenlerin yaklaşımının ders denetiminin gerekli olduğu şeklindedir. Okul müdürlerinin ders denetimi sırasında öğretmenlerin genellikle rahat oldukları ve mesleki gelişimlerinde ders denetiminin gerekli ve faydalı olduğu kanaatini taşıdıkları görülmüştür. Okul müdürlerinin genellikle ders denetiminden sonra geri dönüt için yeterli zaman, gerekli açıklama, rehberlik, yönlendirme ve öğretmenlere görüşlerini ifade etme imkânı verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin ders denetiminde okul müdürlerinden adaletli, yenilikçi ve güler yüzlü olmalarını bekledikleri tespit edilmiştir. Ders denetiminde okul müdürlerinin yetkinliğinin arttırılması, adaletli denetim yapmalarının teşvik edilmesi ve denetimde objektif davranılması eğitimin niteliğinin artmasında faydalı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDers denetimien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectokul müdürüen_US
dc.titleOkul müdürlerinin ders denetimine ilişkin öğretmen görüşleri (Pamukkale ilçe örneği)en_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-3584-0814-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bilge AYDAZER.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

150
checked on Jul 31, 2024

Download(s)

660
checked on Jul 31, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.