Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35087
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCengiz Şayan, Emel-
dc.contributor.editorÇobanoğlu, Fatma-
dc.date.accessioned2020-07-01T11:50:15Z-
dc.date.available2020-07-01T11:50:15Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35087-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerinin, kapsayıcı eğitime ilişkin düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda, araştırma tarama modelinde yürütülmüş olup nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Denizli İli Pamukkale İlçesinde, 2019/2020 Eğitim Öğreti yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB)’e bağlı anaokullarında görev yapan 20 okulöncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından oluşturulan ve danışman desteğiyle geliştirilen altı soruluk görüşme formu, bu çalışma grubuna uygulanarak gerekli veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin betimsel analizleri yapılarak, alt tema başlıkları oluşturulmuş ve yorumlanarak sonuca ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda kapsayıcı eğitim uygulamalarının öğretmenler tarafından içselleştirdiği ve kapsayıcı eğitimin, eğitim sistemimizdeki bütün öğrenciler için gerekli bir eğitim yaklaşımı olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca kapsayıcı eğitimin; ? Grupla öğrenme, aktif öğrenme ve proje tabanlı eğitim stratejilerini desteklediği, ? Ders içeriklerinin ve materyallerin, öğrencilerin gelişim düzeyleri ve çevresel şartlara göre esnetilerek eğitim sürecinin zenginleştirilmesine olanak sağladığı, ? Üstün yetenekli öğrencilere erken tanı konmasını ve bu çocuklara farklılaştırılmış eğitim imkanı sağlayarak onların akademik ve sosyal kişilik gelişimlerini desteklediği, ? Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin sosyal iletişim, uyum sağlama ve dil gelişimlerini desteklediği, ? Yabancı uyruklu, göçmen ve mevsimlik tarım işçisi olan öğrencilerin sosyalleşmesini ve kabul görmelerini sağladığı anlaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectOkul öncesi dönemen_US
dc.subjectBireysel farklılıklaren_US
dc.subjectKapsayıcı eğitimen_US
dc.titleKapsayıcı eğitime ilişkin okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Emel CENGİZ ŞAYAN PROJE.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

1,430
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

1,244
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.