Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35087
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Cengiz Şayan, Emel | - |
dc.contributor.editor | Çobanoğlu, Fatma | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-01T11:50:15Z | - |
dc.date.available | 2020-07-01T11:50:15Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/35087 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerinin, kapsayıcı eğitime ilişkin düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda, araştırma tarama modelinde yürütülmüş olup nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Denizli İli Pamukkale İlçesinde, 2019/2020 Eğitim Öğreti yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB)’e bağlı anaokullarında görev yapan 20 okulöncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından oluşturulan ve danışman desteğiyle geliştirilen altı soruluk görüşme formu, bu çalışma grubuna uygulanarak gerekli veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin betimsel analizleri yapılarak, alt tema başlıkları oluşturulmuş ve yorumlanarak sonuca ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda kapsayıcı eğitim uygulamalarının öğretmenler tarafından içselleştirdiği ve kapsayıcı eğitimin, eğitim sistemimizdeki bütün öğrenciler için gerekli bir eğitim yaklaşımı olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca kapsayıcı eğitimin; ? Grupla öğrenme, aktif öğrenme ve proje tabanlı eğitim stratejilerini desteklediği, ? Ders içeriklerinin ve materyallerin, öğrencilerin gelişim düzeyleri ve çevresel şartlara göre esnetilerek eğitim sürecinin zenginleştirilmesine olanak sağladığı, ? Üstün yetenekli öğrencilere erken tanı konmasını ve bu çocuklara farklılaştırılmış eğitim imkanı sağlayarak onların akademik ve sosyal kişilik gelişimlerini desteklediği, ? Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin sosyal iletişim, uyum sağlama ve dil gelişimlerini desteklediği, ? Yabancı uyruklu, göçmen ve mevsimlik tarım işçisi olan öğrencilerin sosyalleşmesini ve kabul görmelerini sağladığı anlaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | Okul öncesi dönem | en_US |
dc.subject | Bireysel farklılıklar | en_US |
dc.subject | Kapsayıcı eğitim | en_US |
dc.title | Kapsayıcı eğitime ilişkin okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Report | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Emel CENGİZ ŞAYAN PROJE.pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
1,430
checked on Feb 8, 2025
Download(s)
1,244
checked on Feb 8, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.