Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35089
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrdu, Aydan-
dc.contributor.authorYazkan, Özlem-
dc.date.accessioned2020-07-01T12:46:22Z-
dc.date.available2020-07-01T12:46:22Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35089-
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmen görüşlerine göre, pozitif psikolojik sermaye ile örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı çalışmanın örneklemini Antalya ili Kepez ilçesinde görev yapan 331 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Pozitif Psikolojik Sermaye Ölçeği” ve “Örgütsel Özdeşleşme Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi, Post Hock Tukey testi, korelasyon ve regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algıları çok yüksek, örgütsel özdeşleşme algıları yüksek çıkmıştır. Öğretmenler pozitif psikolojik sermaye alt boyutlarından güven boyutuna en yüksek, iyimserlik boyutuna ise en düşük düzeyde yanıt vermişlerdir. Normal öğretim olan okullardaki öğretmenlerin, genel pozititif psikolojik sermaye algıları ikili öğretim okullarda çalışanlara oranla daha yüksek bulunmuştur. Öğretmen sayısının 46 ve üstünde olduğu okullardaki öğretmenlerin genel pozitif psikolojik sermaye algıları, öğretmen sayısı 30 ve altında olan okullardaki öğretmenlerden daha düşüktür. Öğretmen sayısının 46 ve üstü olduğu okullarda çalışan öğretmenlerin, daha az sayıda öğretmenin bulunduğu okullarda çalışan öğretmenlere göre örgütsel özdeşleşme algılarının daha düşük olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin genel pozitif psikolojik sermaye ve örgütsel özdeşleşme algıları arasında pozitif yönde, orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Pozitif psikolojik sermayenin tüm alt boyutları birlikte düşünüldüğünde örgütsel özdeşleşmeyi anlamlı şekilde açıklamaktadır.en_US
dc.description.abstractAccording to teachers' opinions, it is aimed to investigate the relationship between positive psychological capital and organizational identification. The sample of the study using the relational survey model is 331 teachers working in Kepez District of Antalya Province. The data of the study were collected through "Positive Psychological Capital Scale" and "Organizational Identification Scale". Arithmetic mean, standard deviation, t test, one-way variance analysis, Post Hoc Tukey test, correlation and regression analysis were used to analyse sub-problems of the research. According to the results of the study, the positive psychological capital perceptions of teachers were very high and the perceptions of organizational identification were high. Teachers responded to the confidence at the highest level and the optimism dimension at the lowest level for the positive psychological sub dimensions. General positive psychological capital perceptions of teachers in schools with normal education were found higher than those working in dual education schools. The overall positive psychological capital perceptions of teachers in schools where the number of teachers is 46 and above were lower than the teachers in schools with the number of teachers 30 and below. Organizational identification perceptions of teachers working in schools where the number of teachers is 46 and above were lower than the teachers working in schools with fewer teachers. A moderate relationship was found between the general positive psychological capital and organizational identification perceptions of teachers in a positive direction. Considering all sub-dimensions of positive psychological capital together, it explains organizational identification significantly.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectpozitif psikolojik sermayeen_US
dc.subjectörgütsel özdeşleşmeen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectpositive psychological capitalen_US
dc.subjectorganizational identificationen_US
dc.titlePozitif psikolojik sermaye ile örgütsel özdeşleşme arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between positive psychological capital and organizational identificationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-2068-7992-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid628743en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10340307.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

268
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

466
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.