Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35093
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDemir, Abdullah-
dc.contributor.editorÇelik, Kazım-
dc.date.accessioned2020-07-02T10:08:07Z-
dc.date.available2020-07-02T10:08:07Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35093-
dc.description.abstractBu araştırmada, İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel adanmışlık ve alt boyutları düzeyi ile farklı değişkenlerle ilişkisi, iş tatmini ve alt boyutları düzeyi ile farklı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği ve örgütsel adanmışlık ile İş tatmini düzeyi ve alt boyutları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırma 2019–2020 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Pamukkale ilçesinde ilkokullarda görev yapan “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen ölçek sorularının tamamına cevap veren 288 öğretmenden elde edilen verilerden elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, “Örgütsel Adanmışlık Ölçeği” ve “İş Tatmini Ölçeği” olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Örgütsel Adanmışlık Ölçeği Cronbach Alpha değeri 0,83 ve İş Tatmini Ölçeği Cronbach Alpha değeri 0,95 olarak bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel adanmışlık düzeyinin kısmen düzeyinde olduğu ve örgütsel adanmışlıklarının orta düzeyde olduğu, alt boyutlardan en yüksek düzeyin duygusal adanmışlık alt boyutunda olduğu ve devam adanmışlığın bunu izlediği ve en alt düzeyin ise normatif adanmışlık alt boyutuna ilişkin olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin iş tatminlerinin memnunum düzeyinde olduğu ve alt boyutların ise en fazla katılımın içsel doyum boyutunda olduğu ve en alt düzeyin ise dışsal doyum boyutunda olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin örgütsel adanmışlık ve alt boyutları düzeyinin farklı değişkenlere göre durumuna bakıldığında; cinsiyet, yaş, meslek kıdemi, okulundaki hizmet süresine göre anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Ancak eğitim düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği ve sıra ortalamalarına bakıldığında örgütsel adanmışlık ve alt boyutların tamamında lisansüstü mezunların örgütsel adanmışlık düzeylerinin lisans mezunlarından yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin örgütsel adanmışlıkları ile iş tatmini düzeyleri arasında anlamlı düzeyde pozitif, doğru orantılı, orta düzeyde bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel adanmışlıken_US
dc.subjectDenizlien_US
dc.subjectiş tatminien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.titleI?lkokullarda çalışan öğretmenlerin örgütsel adanmışlıkları i?le i?ş doyumları arasındaki? ilişkien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0001-7319-6567-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abdullah DEMİR Proje.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

96
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.