Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35094
Title: | Ortaokul öğretmenlerinin örgütsel stres kaynakları ile iş doyumları arasındaki ilişkisinin incelenmesi (Pamukkale ilçe örneği) | Authors: | Arıcı, Nurullah | Keywords: | İş doyumu örgütsel stres öğretmen Denizli ortaokul |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada, Pamukkale ilçesinde ortaokullarda çalışan öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları ile iş doyumları arasındaki ilişki ve bunların farklı değişkenlerle arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019–2020 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Pamukkale ilçesinde ortaokullarda görev yapan 3813 öğretmen oluşturmaktadır. “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen 243 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları, “Örgütsel Stres Kaynakları Ölçeği” Cronbach Alpha değeri 0,926 ve “Minnesota İş Tatmini Ölçeği” Ölçeğin Cronbach Alpha değeri 0,911 olarak bulunmuştur. Yapılan inceleme ve analiz sonucunda öğretmenlerin örgütsel stres düzeylerinin “Orta Düzeyde” olduğu görülürken iş doyumu düzeylerinin ise “Yüksek” düzeyinde olduğu görülmüştür. Buradan hareketle öğretmenlerin örgütsel stres düzeyleri orta düzeyde ve iş doyumu düzeylerinin ise “Yüksek” düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerinin örgütsel stres düzeyi ile cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi ve okulun bulunduğu yerin sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik durumu değişkeni arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Ancak yaş, branş ve kıdem değişkenlerine göre farklılık gösterdiği görülmüştür. Öğretmenlerinin İş doyumu düzeyleri ile cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi ve okulun bulunduğu yerin sosyo-kültürel ve sosyoekonomik durum değişkeni arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak yaş, branş ve kıdem değişkenlerine göre farklılık gösterdiği görülmüştür. Öğretmenlerin örgütsel stres düzeyleri ile iş doyumu düzeyleri arasında manidarlık düzeyinde negatif, ters orantılı, yüksek düzeyde bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Başka bir ifade ile öğretmenlerin örgütsel stres düzeyleri ile iş doyumları arasında yüksek düzeyde ters orantılı ilişki olduğu; örgütsel stres düzeyleri düşünce iş doyumunun arttığı ya da iş doyumu arttıkça örgütsel stresin azaldığı tespit edilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/35094 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nurullah ARICI Proje.pdf | 1.53 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
176
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
248
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.