Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35119
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Dodurga, Betül | - |
dc.contributor.editor | Çobanoğlu, Fatma | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-14T07:28:48Z | - |
dc.date.available | 2020-07-14T07:28:48Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/35119 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçesinde İlkokullarda çalışan öğretmenlerin 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde yer alan mesleki gelişim hedeflerine yönelik görüşleri araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019–2020 Eğitim-Öğretim yılı Denizli İli Merkezefendi ve Pamukkale ilçesinde ilkokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. “Tesadüfi örnekleme” yöntemiyle seçilen yer ve veli profili birbirinden farklı ilkokullarda çalışan öğretmenlerden 18 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafında literatür taranarak ve uzman görüşü alınarak oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçesindeki ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin “2023 Eğitim Vizyonu Belgesi”nde yer alan mesleki gelişimleri incelenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunun maksimum düzeyde çeşitli olmasına özen gösterilmiştir. İlkokullarda çalışan öğretmenlerin üniversite sınavlarında sıralamada üst dilimlerde yer alan öğrencilerin eğitim fakültelerine yerleştirilmesi ve yatay-dikey kariyer uzmanlık konusunda büyük kısmının desteklediği ve olumlu yaklaşım içinde olduğu görülmüştür. Öğretmen ve eğitim yöneticilerinin yatay ve dikey kariyer basamaklarına yönelik lisansüstü düzeyde mesleki uzmanlık programlarının açılmasını, üniversite ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapılarak yüz yüze veya uzaktan eğitimler verilmesini ve pedagojik formasyon yerine lisansüstü düzeyde “Öğretmenlik Mesleği Uzmanlık Programı” açılmasını büyük çoğunluğunun desteklediği ve beklediği görülmüştür. Yine hizmet içi eğitim faaliyetlerinin üniversiteler aracılığıyla akredite sertifika programları şeklinde olması, mesleki gelişimin lisansüstü düzeyde desteklenmesi, öğretmenlere yönelik lisansüstü düzeyde yan dal programları açılması ve öğretmenler ve eğitim yöneticilerinin bilgilerini ve deneyimlerini arttırmak için yurt dışına gönderilmesi hususundaki tamamen destekledikleri ve beklentilerinin üst düzeyde olduğu saptanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mesleki gelişim | en_US |
dc.subject | Denizli | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.subject | eğitim yöneticileri | en_US |
dc.title | İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin 2023 eğitim vizyonu belgesinde yer alan mesleki gelişim hedeflerine yönelik görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-3584-0814 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Report | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Betül DODURGA Proje Final.pdf | 1.45 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Proje Onay Sayfası.pdf Restricted Access | 143.62 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CORE Recommender
Page view(s)
134
checked on Feb 8, 2025
Download(s)
128
checked on Feb 8, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.