Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35119
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDodurga, Betül-
dc.contributor.editorÇobanoğlu, Fatma-
dc.date.accessioned2020-07-14T07:28:48Z-
dc.date.available2020-07-14T07:28:48Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35119-
dc.description.abstractBu araştırmada, Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçesinde İlkokullarda çalışan öğretmenlerin 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde yer alan mesleki gelişim hedeflerine yönelik görüşleri araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019–2020 Eğitim-Öğretim yılı Denizli İli Merkezefendi ve Pamukkale ilçesinde ilkokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. “Tesadüfi örnekleme” yöntemiyle seçilen yer ve veli profili birbirinden farklı ilkokullarda çalışan öğretmenlerden 18 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafında literatür taranarak ve uzman görüşü alınarak oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçesindeki ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin “2023 Eğitim Vizyonu Belgesi”nde yer alan mesleki gelişimleri incelenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunun maksimum düzeyde çeşitli olmasına özen gösterilmiştir. İlkokullarda çalışan öğretmenlerin üniversite sınavlarında sıralamada üst dilimlerde yer alan öğrencilerin eğitim fakültelerine yerleştirilmesi ve yatay-dikey kariyer uzmanlık konusunda büyük kısmının desteklediği ve olumlu yaklaşım içinde olduğu görülmüştür. Öğretmen ve eğitim yöneticilerinin yatay ve dikey kariyer basamaklarına yönelik lisansüstü düzeyde mesleki uzmanlık programlarının açılmasını, üniversite ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapılarak yüz yüze veya uzaktan eğitimler verilmesini ve pedagojik formasyon yerine lisansüstü düzeyde “Öğretmenlik Mesleği Uzmanlık Programı” açılmasını büyük çoğunluğunun desteklediği ve beklediği görülmüştür. Yine hizmet içi eğitim faaliyetlerinin üniversiteler aracılığıyla akredite sertifika programları şeklinde olması, mesleki gelişimin lisansüstü düzeyde desteklenmesi, öğretmenlere yönelik lisansüstü düzeyde yan dal programları açılması ve öğretmenler ve eğitim yöneticilerinin bilgilerini ve deneyimlerini arttırmak için yurt dışına gönderilmesi hususundaki tamamen destekledikleri ve beklentilerinin üst düzeyde olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki gelişimen_US
dc.subjectDenizlien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjecteğitim yöneticilerien_US
dc.titleİlkokullarda görev yapan öğretmenlerin 2023 eğitim vizyonu belgesinde yer alan mesleki gelişim hedeflerine yönelik görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-3584-0814-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Betül DODURGA Proje Final.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open
Proje Onay Sayfası.pdf
  Restricted Access
143.62 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

134
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

128
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.