Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTarım, Memduh-
dc.contributor.editorOrdu, Aydan-
dc.date.accessioned2020-07-14T08:18:14Z-
dc.date.available2020-07-14T08:18:14Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35120-
dc.description.abstractBu araştırma, temel eğitim okullarında (ilkokul,ortaokul) görev yapan yöneticilerin ve öğretmenlerin, okullarındaki kültüre ilişkin algılarını saptamak amacıyla yapılmıştır. 2019-2020 eğitim öğretim yılında Denizli ili Sarayköy ilçesindeki ilkokul ve ortaokullarda gerçekleştirilen araştırma için gerekli veriler, Ayşe Sevinç Güven’in geliştirdiği ve Doç. Dr. Nejat İRA’nın yaptığı değişikliklerle son hali elde edilen ‘Okul Kültürü Ölçeği’ aracılığıyla sağlanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde non parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin okul kültürü alt boyutlarına ilişkin en yüksek katılım düzeyinin her iki grupta da “iş birliği ve iletişim” alt boyutuna; en düşük katılım düzeyinin ise her iki grupta da “ödül sistemi alt boyutu” na ait olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin “ödül sistemi” alt boyutu dışındaki tüm alt boyutlara, okul yöneticilerinin ise örgüt kültürünün tüm alt boyutlarına ilişkin algıları “katılıyorum” düzeyinde çıkmıştır. Öğretmenlerin okul kültürü ve alt boyutlarına ilişkin algılarının cinsiyet değişkenine göre fark gösterme durumuna bakıldığında öğretmenlerin genel olarak örgüt kültürüne ilişkin algılarının sıra ortalamaları kadınlara göre erkeklerin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bu durum okul yöneticilerinde ise; okul yöneticilerinin cinsiyeti ne olursa olsun okul kültürü ve alt boyutlarına ilişkin algılarının benzer olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin okul kültürü ve alt boyutlarına ilişkin algılarının kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği; okul yöneticilerinin ise sadece yönetim alt boyutuna ilişkin algılarında anlamlı bir farklılık çıkmıştır. Öğretmenlerin okul kültürü ve alt boyutlarına ilişkin algılarında branş değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunurken; okul yöneticilerinde ise anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgüt kültürüen_US
dc.subjectokul kültürüen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.titleTemel eğitim okul yöneticilerinin ve öğretmenlerinin okul kültürüne ilişkin algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-2068-7992-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

70
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

304
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.