Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35124
Title: Okul yöneticilerinin liderlik stillerine ilişkin öğretmen görüşleri
Authors: Soysaç, Pınar
Keywords: Dönüştürücü lider
sürdürümcü lider
serbest bırakıcı lider
yönetici
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan yöneticilerde var olan liderlik stillerini sınıf öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından (cinsiyet, yaş, kıdem, eğitim bölgesi) incelemektir. Araştırmanın evreni, 2019–2020 öğretim yılında Denizli ili Sarayköy ilçesinde dokuz ilkokulda çalışmakta olan 104 Sınıf öğretmeninden oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçme yoluna gitmeyip 104 öğretmene ulaşılmaya çalışılmış ve 85 öğretmen çalışma grubuna dahil edilmiştir. Araştırmada Akan, Yıldırım ve Yalçın (2014) tarafından geliştirilen “Okul Müdürleri Liderlik Stili Ölçeği’’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik testler ve katılımcı sayısının 30’un altında olduğu durumlarda non parametrik testler kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına bakıldığında, öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliğini “yüksek” düzeyde, sürdürümcü liderlik özelliğini ‘‘orta’’ düzeyde, serbest bırakıcı liderlik özelliğini ise “düşük” düzeyde gösterdiği görülmüştür. Okul müdürlerinin liderlik stilleri cinsiyet, yaş, kıdem ve eğitim bölgesi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, sürdürümcü liderlik boyutunda cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir fark vardır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/35124
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pınar soysaç 182182149 proje -.pdf903.46 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

66
checked on May 27, 2024

Download(s)

70
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.