Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35124
Title: | Okul yöneticilerinin liderlik stillerine ilişkin öğretmen görüşleri | Authors: | Soysaç, Pınar | Keywords: | Dönüştürücü lider sürdürümcü lider serbest bırakıcı lider yönetici |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan yöneticilerde var olan liderlik stillerini sınıf öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından (cinsiyet, yaş, kıdem, eğitim bölgesi) incelemektir. Araştırmanın evreni, 2019–2020 öğretim yılında Denizli ili Sarayköy ilçesinde dokuz ilkokulda çalışmakta olan 104 Sınıf öğretmeninden oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçme yoluna gitmeyip 104 öğretmene ulaşılmaya çalışılmış ve 85 öğretmen çalışma grubuna dahil edilmiştir. Araştırmada Akan, Yıldırım ve Yalçın (2014) tarafından geliştirilen “Okul Müdürleri Liderlik Stili Ölçeği’’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik testler ve katılımcı sayısının 30’un altında olduğu durumlarda non parametrik testler kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına bakıldığında, öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliğini “yüksek” düzeyde, sürdürümcü liderlik özelliğini ‘‘orta’’ düzeyde, serbest bırakıcı liderlik özelliğini ise “düşük” düzeyde gösterdiği görülmüştür. Okul müdürlerinin liderlik stilleri cinsiyet, yaş, kıdem ve eğitim bölgesi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, sürdürümcü liderlik boyutunda cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir fark vardır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/35124 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pınar soysaç 182182149 proje -.pdf | 903.46 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
74
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
86
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.