Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35128
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Öngören, Muhammer | - |
dc.contributor.editor | Kunt, Muammer | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-14T11:44:09Z | - |
dc.date.available | 2020-07-14T11:44:09Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/35128 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı kamu okullarında görev yapan öğretmenlerin eğitim ortamlarında sergiledikleri üretkenlik karşıtı iş davranışlarının neler olduğunu belirleyerek sergilenen bu davranışlara ilişkin görüşlerinin ve bu davranışlara ilişkin görüşlerin farklı değişkelerle farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi ve yorumlanmasıdır. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmanın evreni Denizli ili Kale ve Tavas ilçesinde bulunan resmi anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan yöneticiler ve öğretmenler oluşturmuştur. Araştırma evreninde bulunan 887 öğretmenin tamamına elektronik ortamda gönderilen ölçme aracını cevaplayarak katılım sağlayan ……öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.Araştırma için gerekli verileri, Spector, Fox, Penny, Bruursema, Goh ve Kesler (2006) tarafından geliştirilen ve Öcel (2010) tarafından Türk kültürüne uyarlanan ardından Demircioğlu ve Özdemir (2014) tarafından eğitim örgütlerine uyarlanan‘’Üretkenlik Karşıtı İş Davranışı Ölçeği’’aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde öncelikle öğretmenlerin eğitim örgütlerinde sergilen Üretkenlik karşıtı iş davranışlarına ilişkin görüşlerinin düzeylerini belirlemeye yönelik; non-parametrik testlerden Mann-Whitney U, Kruskall Wallis kullanılarak ve betimsel istatistiklerden yüzde ve frekanstan faydalanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda öğretmenlerin üretkenlik karşıtı iş davranışlarını ve alt boyutlarını gerçekleştirme sıklıkları neredeyse hiçbir zaman aralığında olduğu, kötüye kullanma ve genel üretkenlik karşıtı iş davranışlarının cinsiyet açısından anlamlı farklılaşmalar gösterdiği tespit edilmiştir diğer demografik özelliklere göre üretkenlik karşıtı iş davranışı boyutlarında farklılaşma olmadığı bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Üretkenlik Karşıtı İş Davranışı | en_US |
dc.subject | Eğitim Örgütü | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin eğitim ortamlarındaki üretkenlik karşıtı iş davranışına ilişkin görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Report | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Muhammer öngören Proje son.pdf | 4.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
198
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
362
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.