Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35129
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mergensoy, Derya | - |
dc.contributor.editor | Çobanoğlu, Fatma | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-14T11:49:53Z | - |
dc.date.available | 2020-07-14T11:49:53Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/35129 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 2023 Eğitim Vizyonu belgesinde yer alan temel eğitim hedeflerine yönelik ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin algıları ve bu algılarının bazı değişkenlerle ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019– 2020 Eğitim-Öğretim Yılı Denizli İli Merkezefendi ilçesindeki ilkokullarda çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. “Tesadüfü örnekleme” yöntemiyle seçilen 278 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, “2023 Eğitim Vizyonu Temel Eğitim Hedefleri Anketi” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Anketin “Gereklilik” alt boyutunun Cronbach’s Alfa güvenirlik katsayısının .834 ve “Uygulanabilirlik” alt boyutu Cronbach’s Alfa güvenirlik katsayısının .856 olduğu görülmüştür. Yapılan analizler sonucunda; “2023 Eğitim Vizyonu” temel eğitim hedeflerine ilişkin öğretmenlerin “gerekli olduğu” nu düşündükleri ve 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde temel eğitim hedeflerinin gerekli olduğuna katılım gösterdikleri ve “2023 Eğitim Vizyonu” Belgesi’nde temel eğitimlerle ilgili hedeflerin tabanda kabul gördüğü ve gerçekten ihtiyaç olarak görüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca “2023 Eğitim Vizyonu” Belgesinde yer alan temel eğitim hedeflerinin uygulanabilirliğine ilişkin olarak da “uygulanabilir olduğu” nu düşündükleri ve 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde temel eğitim hedeflerinin uygulanabilecek-gerçekleştirilebilecek şekilde algılandığı sonucuna ulaşılmıştır. Tüm bunların yanı sıra, “2023 Eğitim Vizyonu” belgesinde yer alan temel eğitim hedeflerinin gerekliliği ve uygulanabilirliğine ilişkin öğretmenlerin algılarının; cinsiyetlerine, branşlarına, eğitim düzeylerine, kıdemlerine, “2023 Eğitim Vizyonu” belgesiyle ilgili eğitim alıp almamalarına ve “2023 Eğitim Vizyonu” belgesini okuma inceleme durumlarına göre de benzerlik taşıdığı sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | 2023 Eğitim Vizyonu | en_US |
dc.subject | temel eğitim | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.title | 2023 eğitim vizyonu temel eğitim hedeflerine yönelik öğretmenlerin algıları (Merkezefendi ilçe örneği) | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-3584-0814 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Report | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Derya MERGENSOY.pdf | 972.86 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
338
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.