Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35129
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMergensoy, Derya-
dc.contributor.editorÇobanoğlu, Fatma-
dc.date.accessioned2020-07-14T11:49:53Z-
dc.date.available2020-07-14T11:49:53Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35129-
dc.description.abstractBu araştırmada, 2023 Eğitim Vizyonu belgesinde yer alan temel eğitim hedeflerine yönelik ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin algıları ve bu algılarının bazı değişkenlerle ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019– 2020 Eğitim-Öğretim Yılı Denizli İli Merkezefendi ilçesindeki ilkokullarda çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. “Tesadüfü örnekleme” yöntemiyle seçilen 278 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, “2023 Eğitim Vizyonu Temel Eğitim Hedefleri Anketi” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Anketin “Gereklilik” alt boyutunun Cronbach’s Alfa güvenirlik katsayısının .834 ve “Uygulanabilirlik” alt boyutu Cronbach’s Alfa güvenirlik katsayısının .856 olduğu görülmüştür. Yapılan analizler sonucunda; “2023 Eğitim Vizyonu” temel eğitim hedeflerine ilişkin öğretmenlerin “gerekli olduğu” nu düşündükleri ve 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde temel eğitim hedeflerinin gerekli olduğuna katılım gösterdikleri ve “2023 Eğitim Vizyonu” Belgesi’nde temel eğitimlerle ilgili hedeflerin tabanda kabul gördüğü ve gerçekten ihtiyaç olarak görüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca “2023 Eğitim Vizyonu” Belgesinde yer alan temel eğitim hedeflerinin uygulanabilirliğine ilişkin olarak da “uygulanabilir olduğu” nu düşündükleri ve 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde temel eğitim hedeflerinin uygulanabilecek-gerçekleştirilebilecek şekilde algılandığı sonucuna ulaşılmıştır. Tüm bunların yanı sıra, “2023 Eğitim Vizyonu” belgesinde yer alan temel eğitim hedeflerinin gerekliliği ve uygulanabilirliğine ilişkin öğretmenlerin algılarının; cinsiyetlerine, branşlarına, eğitim düzeylerine, kıdemlerine, “2023 Eğitim Vizyonu” belgesiyle ilgili eğitim alıp almamalarına ve “2023 Eğitim Vizyonu” belgesini okuma inceleme durumlarına göre de benzerlik taşıdığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject2023 Eğitim Vizyonuen_US
dc.subjecttemel eğitimen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.title2023 eğitim vizyonu temel eğitim hedeflerine yönelik öğretmenlerin algıları (Merkezefendi ilçe örneği)en_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-3584-0814-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Derya MERGENSOY.pdf972.86 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

338
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.