Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35130
Title: Denizli ili ilköğretim ve ortaöğretim okul binalarının yer seçimi
Authors: Zor, Kezban
Keywords: İmar planı
hazine arazisi
rant
yer seçimi
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Türkiye’de okul binalarının yer seçiminin, mekânsal planlama sistemi bağlamında yeniden yapılandırılması ve temel bir çerçeveye oturtulmasına olan ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. Bu çalışmada, Denizli ilinde ilköğretim ve ortaöğretim okul binalarının yer seçiminde ana etkenlerin ne olduğu ortaya konulmaya çalışılacaktır. Okul binalarının yer seçimine etki eden aktör ve faktörlerin ne olduğu ortaya konularak bir değerlendirme yapılacaktır. Bu değerlendirmenin yapılabilmesi için de okul binalarının yer seçiminde etkin olan aktörlerle yüz yüze görüşme yapılarak yer seçiminin nasıl şekillendiği ortaya konulacaktır. Bu çalışmada Denizli ilinin seçilmesinin nedeni ise okul yapımı konusunda hayırsever katkısının çok olması ve son dönemde çok derslikli yeni okul binalarının sayısının artmasıdır. Denizli hakkında yapılan bu çalışmada gerek kamu kaynağıyla gerekse hayırsever katkısıyla hayata geçirilen okul binalarında yaşanan dönüşüm farklı dinamiklerin, aktörlerin ve mekân kullanım biçimlerinin birbirleriyle ilişkileri de gözetilerek ele alınmaktadır. Bu nedenle de bu yatırımları yönlendiren aktörlerden birincil ağızdan sürecin dinlenmesi, bunu yaparken de değişik disiplinlerden akademik tarafı öne çıkmayan birinci el kaynakların kullanılıp bir toparlama yapılması amaçlanmaktadır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/35130
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kezban ZOR Proje.pdf913.59 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

172
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

180
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.