Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35143
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özbek, Yasemin | - |
dc.contributor.editor | Nayır, Funda | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-17T10:51:16Z | - |
dc.date.available | 2020-07-17T10:51:16Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/35143 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Denizli ili Acıpayam ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin dijital içerik ve teknolojiyi kullanma becerileri ve bunun farklı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019–2020 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Acıpayam ilçesinde görev yapan 304 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. “Tasadüfi örnekleme” yöntemiyle seçilen 150 öğretmene ulaşılarak ölçek sorularının tamamına cevap veren 128 öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmada,“ Eğitim Teknolojisi Standartlarına Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin dijital içerik ve teknolojiyi kullanma becerilerini de iyi ve yeterli düzeyde kullanabildikleri, meslektaşlarına öncülük edebildikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerinin dijital içerik ve teknolojiyi kullanma becerileri ve alt boyutlarına ilişkin Görüşlerinin genel olarak yüksek olduğu ve en yüksek katılımın “Öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırma ve yaratıcılıklarını teşvik etme” alt boyutu olduğu ve bunu sırasıyla “Mesleki gelişim ve liderlik etkinliklerine katılma”, “Dijital vatandaşlıkta model olma”, “Dijital çağa uygun öğrenme ortamları ve değerlendirme etkinlikleri tasarlama ve geliştirme” boyutları izlerken en düşük katılımın ise “Dijital çağın çalışma ve öğrenme anlayışına öncülük etme” alt boyutu olmuştur. Ölçeğin geneline ve alt boyutların tamamında “Katılıyorum” düzeyinde bir katılımının olmasından öğretmenlerin kendilerini dijital içerik ve teknolojiyi kullanma becerileri anlamında genel itibariyle yeterli gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin dijital içerik ve teknolojiyi kullanma becerileri Görüşlerinin onların kişisel özelliklerine göre durumu incelendiğinde ise; cinsiyet, eğitim düzeyi, kıdem, aylık gelir düzeyine göre anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Ancak; çocuk sayısı ile yükseköğretim öncesi yaşanılan yere göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Bu farklılıklar; çocuk sayısı bir olan öğretmenlerle 2-3 arasında; çocuk sayısı 2-3 olanlarla hiç olmayanlar arasında ve köy/Kasabalarda yaşayanlarla ilçe merkezinde yaşayanlar arasında; köy/kasabalarda yaşayanlarla il merkezinde yaşayanlar arasında farklılık görülürken diğer gruplar arasında herhangi bir farklılık görülmemiştir. Öğretmenlerin dijital içerik ve teknolojiyi kullanma becerileri alt boyutlarına yönelik Görüşlerinin öğretmenlerin kişisel özelliklerine göre cinsiyet, eğitim düzeyi ve kıdeme göre bütün alt boyutlarda anlamlı farklılık görülememiştir. Ancak; Çocuk sayısına göre “Öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırma ve yaratıcılığı teşvik etme” ve “Dijital çağın çalışma ve öğrenme anlayışına öncülük etme” alt boyutlarında farklılık görülmemiş; “Dijital çağa uygun öğrenme ortamları ve değerlendirme etkinlikleri tasarımlama ve geliştirme” ve “Mesleki gelişim ve liderlik etkinliklerine katılma” alt boyutlarında 2-3 çocuklu olanlarla çocuğu olmayan (Yok) arasında farklılık görülürken “Dijital vatandaşlıkta model olma” boyutunda da 1 çocuğu olanlarla 2-3 çocuğu olanlar arasında farklılık görülmüştür. Yine aylık gelir düzeyine göre “Öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırma ve yaratıcılığı teşvik etme” boyutunda 4000-6000 TL geliri olanlara göre 6001 TL ve üzeri geliri olanların Görüşlerinin daha yüksek olduğu ve geliri 6001 TL üzerindeki öğretmenlerin daha az gelire sahip öğretmenlere göre öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırma ve yaratıcılıklarını teşvik etmede daha fazla rol üstlendikleri ve teşvik ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Diğer alt boyutlarda herhangi farklılık görülmemiştir. İlaveten yükseköğretim öncesi yaşadığı yere göre incelendiğinde sadece “Dijital vatandaşlıkta model olma” boyutunda farklılık görülmez iken diğer bütün alt boyutlarda köy, kasabada yaşayanlarla il merkezinde yaşayanlar arasında farklılık görülmüş ve il merkezindekilerin daha avantajlı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca “Mesleki gelişim ve liderlik etkinliklerine katılma” boyutunda ilaveten köy, kasabada yaşayanlarla ilçe merkezinde yaşayanlar arasında da farklılık görülmüştür. Dolayısıyla köy, kasaba, ilçe veya il merkezinde yaşamanın dijital içerik ve teknolojiyi kullanma da etkili olduğu ve il merkezinde yaşayanların avantajlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sınıf öğretmeni | en_US |
dc.subject | teknoloji kullanımı | en_US |
dc.subject | dijital içerik | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin dijital içerik ve teknolojiyi kullanma becerileri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Report | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yasemin ÖZBEK Proje Final.pdf | 1.28 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Proje Onay Formu.pdf Restricted Access | 138.04 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CORE Recommender
Page view(s)
476
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
1,924
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.