Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35146
Title: Sosyal kaytarma davranışlarının nedenlerine ilişkin öğretmen görüşleri
Authors: Ak, Pınar
Keywords: Öğretmen
Okul Müdürü
Takım Çalışması
Sosyal Kaytarma
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışma ile sosyal kaytarmanın oluşmasındaki kişisel, yönetimsel ve çalışma ortamından kaynaklanan nedenlerin, öğretmen görüşleriyle ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın amacına ulaşması için nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi tekniği seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; Denizli Acıpayam bölgesinde, 2019/2020 eğitim öğretim yılında MEB’e bağlı ilkokul ve ortaokullarda görev yapan, sekizi sınıf öğretmeni ve yedisi branş öğretmeni olmak üzere toplam 15 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından oluşturulan ve danışman desteğiyle geliştirilen altı soruluk görüşme formu, çalışma grubuyla görüşmeler yapılarak uygulanmıştır. Elde edilen verilerin betimsel analizleri yapılarak, alt tema başlıkları oluşturulmuş ve yorumlanarak sonuca ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda sosyal kaytarma nedenlerinin; öğretmenlerin görevini önemsememesi ve mesleklerine karşı olan olumsuz algılarından, yöneticilerin yönetim alanındaki yetersizliğinden, öğretmenler arasında oluşan iletişim sıkıntısı ve güvensizlik ortamından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Kaytarmanın genellikle takım çalışması gerektiren sosyal ve yasal görev alanlarında yapıldığı, sosyal kaytarmanın öğretmenlerdeki motivasyonu düşürerek eğitim sürecini sekteye uğrattığı ve kaytarma davranışlarıyla başa çıkmada yöneticilere önemli görevlerin düştüğü ulaşılan diğer sonuçlardır. Araştırmanın sonuçlarına göre uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/35146
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PINAR AK Proje Final.pdf840.72 kBAdobe PDFView/Open
Proje Onay Sayfası.pdf
  Restricted Access
137.56 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

148
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

644
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.