Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35151
Title: | İlkokullarda yetiştirme programına yönelik öğretmen görüşleri | Authors: | Demirel, Hasan | Keywords: | İYEP İlkokullarda Yetiştirme Programı İlkokul |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada, ilkokul öğretmenlerinin İlkokullardaki Yetiştirme Programına (İYEP) ilişkin görüşleri ortaya konulmuştur. Araştırma “tarama modeli” ile yapılmıştır. 2019- 2020 öğretim yılında farklı ilkokullarda çalışan 44 öğretmene ulaşılmıştır. Alanyazın taranarak ve uzman görüşü alınarak geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Denizli’nin Merkezefendi ilçesindeki farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki mahallelerde bulunan okullarda yapılmıştır. Öğretmenlerin İYEP’e ilişkin görüşlerinde, en çok katılım “gerekli/yararlı” şeklindedir. Bir kısmı “yetersiz/yararsız” ve çok az kısmı da “yeterli” şeklindedir. İYEP’in öğrenci, öğretmen, yönetici ve velilerin motivasyonunu nasıl etkilediğine ilişkin görüşlerde en fazla katılım “öğrenci ve/veya velilerin motivasyonunu arttırdı” şeklindedir ve bunu “olumlu etkilemedi” ve “herkes için iyi” şeklindeki görüşler izlemektedir. İYEP’in öğrencilerin başarıları üzerindeki etkisine yönelik görüşlerin tamamına yakını “başarıyı arttırdı” şeklindedir, çok azı “etkisi olmadı” şeklindedir. İYEP’te kazanımlara ayrılan sürelere ilişkin öğretmen görüşleri, en çok “yeterli” şeklindedir ve bunu “yeterli değil” diye görüş bildirenler izlemektedir ve en az katılımcı “konu ve koşullara göre değişiyor” şeklindedir. İYEP çalışmalarında ödenen ücretlere ilişkin görüşlerin tamamına yakını “DYK ile aynı olmalı” ve “yetersiz” şeklindedir, çok azı “yeterli” şeklindedir. Öğretmenlerin İYEP çalışmalarında yaşadığı sorunlara ilişkin görüşlerde en çok “öğretmen, kaynak ve materyal, süre eksikliği” şeklindedir. Bunu sırasıyla “ilgisizlik, devamsızlık” ve “ücret dengesizliği” temalarının izlediği görülmüştür. İYEP çalışmalarına ilişkin önerilere bakıldığında, en fazla önerinin “Farklı etkinlik ve çalışmalarla zenginleştirilmesi”, “Ücretlerin ve özlük haklarının iyileştirilmesi” ve “Süre, kaynak, materyal, öğretmen eksikliklerinin giderilmesi” şeklinde sıralanmaktadır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/35151 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hasan DEMİREL Proje.pdf | 754.68 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Proje Onay Formu.pdf Restricted Access | 143.35 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CORE Recommender
Page view(s)
76
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
654
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.