Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35172
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkkaya, Can-
dc.contributor.editorÇobanoğlu, Fatma-
dc.date.accessioned2020-07-28T12:27:56Z-
dc.date.available2020-07-28T12:27:56Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35172-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında temel eğitimde yapılacak olan değişikliklere ilişkin yöneticilerin düşüncelerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, araştırma tarama modelinde yürütülmüş olup nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Denizli İli Acıpayam ilçesinde, 2019/2020 Eğitim Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 15 yönetici oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından oluşturulan ve danışman desteğiyle geliştirilen beş soruluk görüşme formu, bu çalışma grubuna uygulanarak gerekli veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin betimsel analizleri yapılarak, alt tema başlıkları oluşturulmuş ve yorumlanarak sonuca ulaşılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda; yöneticiler 2023 Vizyon Belgesini, eğitimin tüm paydaşlarını kapsayan ve çocuğu merkeze alan bir felsefesinin olması yönünden ve eğitime dair farklı bir bakış açısını getirmesi nedeniyle nitelikli ve başarılı bulmaktadır. Ayrıca Temel Eğitim alanında yapılan değişiklerin eğitime nitelik katması yönünden, yerinde ve gerekli olduğu; ancak daha da geliştirilerek uygulanmasının gerektiği anlaşılmıştır. Ayrıca 2023 Vizyon Belgesi kapsamında Temel Eğitimde yapılan; Ders dışında yapılan etkinliklerin; öğrencileri sosyal, akademik, fiziksel ve kişilik yönlerini olumlu yönde geliştirerek katkıda bulunduğu; tasarım- beceri atölyelerinin öğrencilere beceriler kazandırdığı, ancak; tasarım beceri atölyelerinin tüm okullarda ulusal bazda belirlenen işlevsel standartlarda yapılması gerektiği; Ders içeriklerinin ve ders programlarının öğretmenler tarafından olumlu karşılandığı ancak öğrenci ve velilerde sınav kaygısının oluştuğu, öğrencilerin ek destek programlarıyla desteklenmesinin, eğitimin niteliğini artırdığı ve eğitimde fırsat eşitliğini oluşturduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subject2023 eğitim vizyon belgesien_US
dc.subjecttasarım- beceri atölyesien_US
dc.title2023 eğitim vizyonu kapsamında temel eğitimde yapılacak değişikliklere ilişkin yönetici görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-3584-0814-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Can AKKAYA .pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open
Proje Onay Formu.pdf
  Restricted Access
145.48 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

124
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

98
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.