Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35172
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Akkaya, Can | - |
dc.contributor.editor | Çobanoğlu, Fatma | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T12:27:56Z | - |
dc.date.available | 2020-07-28T12:27:56Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/35172 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında temel eğitimde yapılacak olan değişikliklere ilişkin yöneticilerin düşüncelerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, araştırma tarama modelinde yürütülmüş olup nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Denizli İli Acıpayam ilçesinde, 2019/2020 Eğitim Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 15 yönetici oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından oluşturulan ve danışman desteğiyle geliştirilen beş soruluk görüşme formu, bu çalışma grubuna uygulanarak gerekli veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin betimsel analizleri yapılarak, alt tema başlıkları oluşturulmuş ve yorumlanarak sonuca ulaşılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda; yöneticiler 2023 Vizyon Belgesini, eğitimin tüm paydaşlarını kapsayan ve çocuğu merkeze alan bir felsefesinin olması yönünden ve eğitime dair farklı bir bakış açısını getirmesi nedeniyle nitelikli ve başarılı bulmaktadır. Ayrıca Temel Eğitim alanında yapılan değişiklerin eğitime nitelik katması yönünden, yerinde ve gerekli olduğu; ancak daha da geliştirilerek uygulanmasının gerektiği anlaşılmıştır. Ayrıca 2023 Vizyon Belgesi kapsamında Temel Eğitimde yapılan; Ders dışında yapılan etkinliklerin; öğrencileri sosyal, akademik, fiziksel ve kişilik yönlerini olumlu yönde geliştirerek katkıda bulunduğu; tasarım- beceri atölyelerinin öğrencilere beceriler kazandırdığı, ancak; tasarım beceri atölyelerinin tüm okullarda ulusal bazda belirlenen işlevsel standartlarda yapılması gerektiği; Ders içeriklerinin ve ders programlarının öğretmenler tarafından olumlu karşılandığı ancak öğrenci ve velilerde sınav kaygısının oluştuğu, öğrencilerin ek destek programlarıyla desteklenmesinin, eğitimin niteliğini artırdığı ve eğitimde fırsat eşitliğini oluşturduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | 2023 eğitim vizyon belgesi | en_US |
dc.subject | tasarım- beceri atölyesi | en_US |
dc.title | 2023 eğitim vizyonu kapsamında temel eğitimde yapılacak değişikliklere ilişkin yönetici görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-3584-0814 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Report | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Can AKKAYA .pdf | 1.06 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Proje Onay Formu.pdf Restricted Access | 145.48 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CORE Recommender
Page view(s)
124
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
98
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.