Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35177
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÜlper, Hakan-
dc.contributor.authorÇetinkaya, Gökhan-
dc.date.accessioned2020-07-28T14:04:01Z
dc.date.available2020-07-28T14:04:01Z
dc.date.issued2020-06-26-
dc.identifier.citationÜlper, H. ve Çetinkaya, G. (2020). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Okuma Sürecinde Bilinmeyen Sözcüklerle Karşılaşınca Başvurdukları Çıkarım Stratejilerine İlişkin Görünümleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 107-121.en_US
dc.identifier.issn2459-1912-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35177-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37217/tebd.657804-
dc.description.abstractOkuma becerisi birçok karmaşık bilişsel işlemin yapılmasını gerektiren bir süreçtir. Bu süreçte okurlar metindeki sözcükleri tanımak zorundadır. Bir sözcüğü okuma sürecinde tanımak, o sözcüğü metin içerisinde anlamlandırmayı gerektirir. Bu nedenle bir okur okumakta olduğu metinde geçen sözcükleri tanımalıdır. Ancak bir okurun söz varlığı yeterince geniş olsa da karşılaştığı her metindeki tüm sözcüklerin anlamını bilmesi mümkün değildir. Bir okur metindeki her sözcüğün anlamını bilmese de ipuçlarından yararlanarak sözcüğün anlamına ulaşmaya çalışır. Bunun için de çok farklı sözcüksel çıkarım stratejilerine başvurabilir. Bu çalışmanın amacı da Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin hangi sözcüksel çıkarım stratejilerine başvurduklarını belirlemektir. Betimsel nitelikli bu araştırmada tarama yöntemi kullanılmış ve araştırmanın çalışma grubunda Türkçe Öğretim Merkezinde öğrenimlerini sürdüren C1 düzeyinde 43 öğrenci yer almıştır. Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin okuma sürecinde bilinmeyen sözcüklerle karşılaşınca başvurdukları çıkarım stratejilerine ilişkin verileri toplamak 14 maddelik 4’lü likert tipi bir sormaca kullanılmış ve veriler SPSS istatistik programına aktarılarak sıklık, yüzdelikler ve aritmetik ortalamaları belirlenmiştir. Araştırmanın sonucuna göre öğrenciler en çok bağlamdan yararlanarak sözcüğün anlamına ulaşmaya çalışmaktadıren_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.ispartofTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectsözcük öğretimien_US
dc.subjectsözcüksel çıkarımen_US
dc.titleTürkçe öğrenen yabancı öğrencilerin okuma sürecinde bilinmeyen sözcüklerle karşılaşınca başvurdukları çıkarım stratejilerine ilişkin görünümlerien_US
dc.title.alternativeViews about the inference strategies used by foreign students who learns Turkish when they encounter unknown words during reading processen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.authorid0000-0001-7676-6852-
dc.identifier.doi10.37217/tebd.657804-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid402157en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Makale dosyası.pdfMakale Dosyası631.99 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on May 27, 2024

Download(s)

18
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.