Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35177
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ülper, Hakan | - |
dc.contributor.author | Çetinkaya, Gökhan | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T14:04:01Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T14:04:01Z | |
dc.date.issued | 2020-06-26 | - |
dc.identifier.citation | Ülper, H. ve Çetinkaya, G. (2020). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Okuma Sürecinde Bilinmeyen Sözcüklerle Karşılaşınca Başvurdukları Çıkarım Stratejilerine İlişkin Görünümleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 107-121. | en_US |
dc.identifier.issn | 2459-1912 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/35177 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.37217/tebd.657804 | - |
dc.description.abstract | Okuma becerisi birçok karmaşık bilişsel işlemin yapılmasını gerektiren bir süreçtir. Bu süreçte okurlar metindeki sözcükleri tanımak zorundadır. Bir sözcüğü okuma sürecinde tanımak, o sözcüğü metin içerisinde anlamlandırmayı gerektirir. Bu nedenle bir okur okumakta olduğu metinde geçen sözcükleri tanımalıdır. Ancak bir okurun söz varlığı yeterince geniş olsa da karşılaştığı her metindeki tüm sözcüklerin anlamını bilmesi mümkün değildir. Bir okur metindeki her sözcüğün anlamını bilmese de ipuçlarından yararlanarak sözcüğün anlamına ulaşmaya çalışır. Bunun için de çok farklı sözcüksel çıkarım stratejilerine başvurabilir. Bu çalışmanın amacı da Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin hangi sözcüksel çıkarım stratejilerine başvurduklarını belirlemektir. Betimsel nitelikli bu araştırmada tarama yöntemi kullanılmış ve araştırmanın çalışma grubunda Türkçe Öğretim Merkezinde öğrenimlerini sürdüren C1 düzeyinde 43 öğrenci yer almıştır. Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin okuma sürecinde bilinmeyen sözcüklerle karşılaşınca başvurdukları çıkarım stratejilerine ilişkin verileri toplamak 14 maddelik 4’lü likert tipi bir sormaca kullanılmış ve veriler SPSS istatistik programına aktarılarak sıklık, yüzdelikler ve aritmetik ortalamaları belirlenmiştir. Araştırmanın sonucuna göre öğrenciler en çok bağlamdan yararlanarak sözcüğün anlamına ulaşmaya çalışmaktadır | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Türk Eğitim Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.ispartof | Türk Eğitim Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | sözcük öğretimi | en_US |
dc.subject | sözcüksel çıkarım | en_US |
dc.title | Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin okuma sürecinde bilinmeyen sözcüklerle karşılaşınca başvurdukları çıkarım stratejilerine ilişkin görünümleri | en_US |
dc.title.alternative | Views about the inference strategies used by foreign students who learns Turkish when they encounter unknown words during reading process | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 107 | en_US |
dc.identifier.endpage | 121 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-7676-6852 | - |
dc.identifier.doi | 10.37217/tebd.657804 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 402157 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
crisitem.author.dept | 09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Makale dosyası.pdf | Makale Dosyası | 631.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
52
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
36
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.