Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35200
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBardakcı, Ahmet-
dc.contributor.authorKantar, Murat-
dc.date.accessioned2020-08-12T08:24:27Z
dc.date.available2020-08-12T08:24:27Z
dc.date.issued2020-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35200-
dc.description.abstractİnternet, insanoğlunun daha önce görülmemiş miktarda bilgiye daha önce görülmemiş kolaylıkta erişebilmesini mümkün kılmıştır. Bu durum, pek çok alan gibi alışveriş süreçlerini de etkilemiştir. Özellikle internette bulunan tüketici yorumları satın alma kararları verilirken başvurulan temel kaynaklardan birisi haline gelmiştir. İnternetteki tüketici yorumlarının satın alma sürecindeki bu rolünden yola çıkarak, bu çalışma online tüketici yorumlarının satışları ne düzeyde etkilediğini irdelemeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda iki uygulama gerçekleştirilmiştir. Her iki uygulamada da veriler genelleştirilmiş momentler yöntemi (GMM) ile analiz edilmiştir. İlk uygulama, ürünlere yapılan yorumlar ile ürün satışları arasındaki ilişkiye odaklanmaktadır. İlk uygulama için Amazon.com’dan, dört farklı ürün kategorisinden toplam 161 ürüne ait 31 haftalık veri toplanmıştır. Analizler neticesinde, ürün yorumlarının tüm hacim ve değerlik özelliklerinin satışları etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca, analiz sonuçlarına göre yorumlar ile satışlar arasındaki ilişki ürün kategorilerine göre farklılaşmaktadır. İkinci uygulama ise, satıcılara yapılan yorumlar ile satıcıların satış miktarları arasındaki ilişkiye odaklanmaktadır. İkinci uygulama için Etsy.com’dan, 142 satıcıya ait 40 haftalık veri toplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, satıcılara yapılan yorumların hacim ve değerlik özellikleri satışları etkilemektedir. Sonuçlara göre, ayrıca, geçmiş dönem satışları mevcut dönem satışlarını tüketici yorumlarından daha fazla etkilemektedir.en_US
dc.description.abstractThe Internet has made it possible to access unprecedented amounts of information with unimagined ease. Thus, the Internet has become the main source of information of the shopping process. In particular, online consumer reviews are assumed to be one of the primary sources of information for the consumer decision making process. In line with this thought, this study aims to examine the influence of online consumer reviews on sales. To reach this aim, two independent studies were conducted. In both studies, the generalized method of moments (GMM) was utilized to analyze the panel data. The first study focuses on the relationship between online product reviews and product sales on Amazon. For this purpose, 31-week data of 161 products in four product categories were collected. The results show that all the volume and valence characteristics of product reviews influence sales. Also, the results reveal that the relationship between reviews and sales varies for each product category. The second study focuses on the relationship between reviews for online sellers and the sales quantities of these sellers on Etsy. For the second study, 40-week data of 142 sellers were collected. The results reveal that the volume and valence characteristics of seller reviews influence sales quantities of sellers. Besides, the results show that sales are mostly influenced by sales of the previous week.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline Tüketici Yorumlarıen_US
dc.subjectÜrün Yorumlarıen_US
dc.subjectSatıcı Yorumlarıen_US
dc.subjectSatışlaren_US
dc.subjectGenelleştirilmiş Momentler Yöntemi (GMM)en_US
dc.subjectOnline Consumer Reviewsen_US
dc.subjectProduct Reviewsen_US
dc.subjectSeller Reviewsen_US
dc.subjectSalesen_US
dc.subjectGeneralized Method of Moments (GMM)en_US
dc.titleOnline pazar yerlerinde tüketici yorumlarının hacim ve değerliklerinin satışlar üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe influence of volume and valence of consumer reviews on sales at online marketplacesen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.authorid0000-0003-1391-6432-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid636204en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept08.07. International Trade and Finance-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
murat kantar.docx1.2 MBMicrosoft Word XMLView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

136
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

90
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.