Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35208
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZor, Mehmet Hanifi-
dc.contributor.editorÇobanoğlu,Fatma-
dc.date.accessioned2020-08-14T12:46:37Z
dc.date.available2020-08-14T12:46:37Z
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35208-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul yöneticilerinin sahip oldukları iş motivasyon düzeylerini ortaya koymaktır. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmanın örneklemini Denizli İli Pamukkale ilçesindeki ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 105 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Çok Boyutlu İş Motivasyon Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde yöneticilerin iş motivasyon düzeylerini belirlemek için betimsel istatistikler (aritmetik ortalama, standart sapma) hesaplanmış, demografik değişkenlerine ilişkin karşılaştırmalarda da t-testi, Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, okul yöneticilerinin yaptıkları işe yönelik motivasyon düzeylerinin “orta” düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. “Dışsal düzenleme-maddesel” ile ilgili davranışlar ve “içe yansıtılan düzenleme” ile ilgili düşünceleri bakımından kadın ve erkek yöneticilerin benzer motivasyon düzeyine sahip oldukları sonucu ortaya çıkmıştır. Ancak “kişisel düzenleme”, “dışsal düzenleme-sosyal” ve “içsel motivasyon” bakımından duygu, düşünce ve davranışları incelendiğinde farklılıklar görülmektedir. Araştırmanın medeni durum değişkeninde, yöneticilerin bekar veya evli olmalarının “kişisel düzenleme”, “dışsal düzenleme-sosyal”, “motive olmama”, “içe yansıtılan düzenleme” ve “içsel motivasyon” boyutları bakımından fark yaratmadığı; ancak “dışsal düzenleme-maddesel” ile ilgili davranışlar bakımından bekar yöneticilerin evli yöneticilere göre daha yüksek motivasyona sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında, okul yöneticilerinin öğrenim durumlarının ve görev yaptıkları öğretim kademelerinin yöneticilerin motivasyon düzeyleriyle ilişkili olmadığı sonucuna da ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul yöneticisien_US
dc.subjectmotivasyonen_US
dc.subjectiş motivasyonuen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin iş motivasyon düzeylerien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-3584-0814-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mehmet Hanifi ZOR.pdf2.02 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

508
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

1,162
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.