Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35330
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇetinkaya, Gökhan-
dc.contributor.authorŞentürk, Rahime-
dc.contributor.authorDikici, Ayhan-
dc.date.accessioned2020-11-02T11:18:07Z
dc.date.available2020-11-02T11:18:07Z
dc.date.issued2020-10-25-
dc.identifier.citationÇetinkaya, G., Şentürk, R. ve Dikici, A. (2020). Özetleme Stratejilerinin Kullanımı ile Özetleme Başarımı Arasındaki İlişki. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 583-600.en_US
dc.identifier.issn2149-5602-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35330-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31464/jlere.763574-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğrencilerin özetleme stratejilerini kullanım sıklığı ile özetleme becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın katılımcılarını eğitimini beşinci, dokuzuncu ve üniversite birinci sınıfta sürdüren 246 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin özetleme stratejilerini kullanma sıklıklarına ilişkin veriler okuma-anlama, taslak özet metni oluşturma ve taslak özet metni gözden geçirme olmak üzere üç boyut 56 maddeden oluşan dörtlü likert tipi bir sormaca ile toplanmıştır. Özetleme becerilerine ilişkin veriler için öncelikle öğrencilere bir öykü verilmiş ve öyküyü özetlemeleri sonrasında özet metinlerini gözden geçirerek tekrar yazmaları istenmiştir. Yazılan özet metinler iki ayrı araştırmacı tarafından değerlendirme rubriği ile değerlendirilmiştir. Veriler istatistik programına aktarılmış ve çözümlenmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre öğrencilerin özetleme stratejilerini kullanım sıklığı ile özet başarımı arasında anlamlı bir ilişki vardır. Bunun yanında, özetleme stratejilerini kullanım sıklığı ve özetleme başarımı cinsiyet değişkenine göre kızların lehine anlamlı farklılık göstermiştir. Sınıf değişkenine göre ise özetleme stratejilerini kullanma sıklığında fark oluşmamış, özetleme başarımının iki alt boyutunda ise saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherJournal of Language Education and Researchen_US
dc.relation.ispartofDil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReadingen_US
dc.subjectSummarizingen_US
dc.subjectWritingen_US
dc.titleÖzetleme stratejilerinin kullanımı ile özetleme başarımı arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeRelationship between using summarizing strategies and summarizing performanceen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage583en_US
dc.identifier.endpage600en_US
dc.authorid0000-0001-7676-6852-
dc.authorid0000-0003-3426-3629-
dc.authorid0000-0002-3579-3587-
dc.identifier.doi10.31464/jlere.763574-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid422144en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
özetleme stratejileri.pdfMakale Dosyası501.02 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

70
checked on May 27, 2024

Download(s)

46
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.