Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/35351
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çetinkaya, Gökhan | - |
dc.contributor.author | Yolcusoy, Özlem | - |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T10:06:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T10:06:50Z | |
dc.date.issued | 2020-10-30 | - |
dc.identifier.citation | Çetinkaya, G. ve Yolcusoy, Ö. (2020). Okuduğunu Anlamayı Değerlendirmeye Dönük Ölçünleştirilmiş Görev Biçimleri: Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitapları Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme. HAYEF: Journal of Education, 17(2), 176-198. | en_US |
dc.identifier.issn | 2602-4829 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/35351 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.5152/hayef.2020.20021 | - |
dc.description.abstract | Görev biçimleri okuduğunu anlama becerisini geliştirme ve bu gelişimi ölçme-değerlendirme sürecinde önemli bir işleve sahiptir. Bu çalışmanın amacı A1-A2 yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarında yer alan okuduğunu anlamaya dönük ölçünleştirilmiş görev biçimlerinin genel görünümünü sıklık ve oranları açısından karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktır. Betimsel nitelikli çalışmanın örnekleminde A1-A2 düzeyinde üç ayrı yabancılara Türkçe öğretimi ders kitabı yer almıştır. Veriler içerik çözümlemesi ilkeleri doğrultusunda kuramsal dayanak çerçevesinde oluşturulan 20 ulam altında tanımlanmış ve sınıflandırılmıştır. Çözümleme sonucu elde edilen veriler istatistik programına aktarılarak, sıklık, yüzde ve z testi çözümlemeleri yapılmıştır. Yapılan çözümleme sonucunda örneklemde yer alan üç ders kitabında da okuduğunu anlamaya yönelik etkinliklerde C-test, gereksiz sözcükleri çıkartma, hata bulma, proje çalışması ve yüzeysel okuma görev biçimlerine yer verilmediği, öte yandan eşleştirme ve kısa yanıtlı soru görev biçimlerine en yüksek oranda yer verildiği görülmüştür. Yapılan z testi sonucunda iki bileşenli madde, kısa yanıtlı ve tarama görev biçimlerinin oranları açısından ders kitapları arasında anlamlı fark olduğu bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Hayef Journal of Education | en_US |
dc.relation.ispartof | Hayef Journal of Education | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | reading task formats | en_US |
dc.title | Okuduğunu anlamayı değerlendirmeye dönük ölçünleştirilmiş görev biçimleri: Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitapları üzerine karşılaştırmalı bir inceleme | en_US |
dc.title.alternative | Standardized task formats to evaluate reading comprehension: A comparison of Turkish language textbooks | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 176 | en_US |
dc.identifier.endpage | 198 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-7676-6852 | - |
dc.identifier.doi | 10.5152/hayef.2020.20021 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 423217 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching | - |
crisitem.author.dept | 35.01. Foreign Languages | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
176-198 (1).pdf | Makale Dosyası | 933.15 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
442
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
336
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.