Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/35351
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇetinkaya, Gökhan-
dc.contributor.authorYolcusoy, Özlem-
dc.date.accessioned2020-12-02T10:06:50Z
dc.date.available2020-12-02T10:06:50Z
dc.date.issued2020-10-30-
dc.identifier.citationÇetinkaya, G. ve Yolcusoy, Ö. (2020). Okuduğunu Anlamayı Değerlendirmeye Dönük Ölçünleştirilmiş Görev Biçimleri: Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitapları Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme. HAYEF: Journal of Education, 17(2), 176-198.en_US
dc.identifier.issn2602-4829-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/35351-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5152/hayef.2020.20021-
dc.description.abstractGörev biçimleri okuduğunu anlama becerisini geliştirme ve bu gelişimi ölçme-değerlendirme sürecinde önemli bir işleve sahiptir. Bu çalışmanın amacı A1-A2 yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarında yer alan okuduğunu anlamaya dönük ölçünleştirilmiş görev biçimlerinin genel görünümünü sıklık ve oranları açısından karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktır. Betimsel nitelikli çalışmanın örnekleminde A1-A2 düzeyinde üç ayrı yabancılara Türkçe öğretimi ders kitabı yer almıştır. Veriler içerik çözümlemesi ilkeleri doğrultusunda kuramsal dayanak çerçevesinde oluşturulan 20 ulam altında tanımlanmış ve sınıflandırılmıştır. Çözümleme sonucu elde edilen veriler istatistik programına aktarılarak, sıklık, yüzde ve z testi çözümlemeleri yapılmıştır. Yapılan çözümleme sonucunda örneklemde yer alan üç ders kitabında da okuduğunu anlamaya yönelik etkinliklerde C-test, gereksiz sözcükleri çıkartma, hata bulma, proje çalışması ve yüzeysel okuma görev biçimlerine yer verilmediği, öte yandan eşleştirme ve kısa yanıtlı soru görev biçimlerine en yüksek oranda yer verildiği görülmüştür. Yapılan z testi sonucunda iki bileşenli madde, kısa yanıtlı ve tarama görev biçimlerinin oranları açısından ders kitapları arasında anlamlı fark olduğu bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherHayef Journal of Educationen_US
dc.relation.ispartofHayef Journal of Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectreading task formatsen_US
dc.titleOkuduğunu anlamayı değerlendirmeye dönük ölçünleştirilmiş görev biçimleri: Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitapları üzerine karşılaştırmalı bir incelemeen_US
dc.title.alternativeStandardized task formats to evaluate reading comprehension: A comparison of Turkish language textbooksen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage176en_US
dc.identifier.endpage198en_US
dc.authorid0000-0001-7676-6852-
dc.identifier.doi10.5152/hayef.2020.20021-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid423217en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
crisitem.author.dept35.01. Foreign Languages-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
176-198 (1).pdfMakale Dosyası933.15 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

396
checked on May 27, 2024

Download(s)

300
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.