Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3708
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBardakcı, Ahmet-
dc.date.accessioned2019-07-07T13:10:31Z-
dc.date.available2019-07-07T13:10:31Z-
dc.date.issued2008-03-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3708-
dc.description.abstractWithin the last decade brand has been seen the only savior against China’s threat especially for labor intensive industries. Therefore alternative way outs have became invisible under the shadow of branding issue. Nevertheless, regarding advances in retailing industry both in Turkey and throughout the world and retailers’ revenues suggest that retailing is also important phenomenon to gain sustainable competitive advantage. Walmart, the retailer at the top of Fortune Global 500, has left the petrochemical giants behind it for the last few years. In contrast fascinating brands that were listed at the top of Interbrand’s most valuable brands did not get revenue as much as those retailers. Moreover, we have evidenced an expansion of Shopping Malls indicating a rapid expansion of global retailers throughout Turkey in the near future. In line with such arguments, this study aims to manifest the importance of retailing put into the agenda of labor intensive industriesen_US
dc.description.abstractGeçti¤imiz son on yılda emeğin yoğun olarak kullanıldığı sektörlerde Çin tehdidine karşı marka kavramı tek kurtarıcı olarak değerlendirilmiş, farklı çözüm alternatifleri markanın gölgesi altında kalmıştır. Ancak küresel perakendecilerin Türkiye ve dünyadaki hareketleri dikkate alındığında ve bunların elde ettikleri gelirlere bakıldığında, perakendecilik olgusunun sürdürülebilirlik açısından oldukça önemli olduğu anlaşılmaktadır. Bir perakendeci olan Walmart birkaç yıldır petrol devlerini geride bırakarak Fortune Küresel 500 sıralamasında liderliğe oturmuştur. Interbrand marka sıralamasının öncü isimleri ise elde ettikleri gelirler açısından perakendecilerin arkasında yer almşlardır. Türkiye’de hızlı bir alışveriş merkezi yapılanmasına paralel olarak organize perakende yayılımı yaşanmaktadır. Bu doğrultuda bu çalışma perakendecilik olgusunun da özellikle sürdürülebilir bir rekabet gücü arayışında olan başta tekstil ve hazır giyim sektörlerinde olmak üzere, emeğin yoğun olarak kullanıldığı sektörlerde gündeme alınması gereken bir konu oldu¤unu ortaya koymaya çalışılmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTİSK Akademien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPerakende, Organize Perakende, Sürdürülebilir Rekabet Avantajen_US
dc.titleEmek yoğun sektörlerde sürdürülebilirlik arayışları üzerine marka ve organize perakendecilik bağlamında bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeAn evaluation about sustainable way outs of labor intensive industries in terms of brand and retail chainsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage186en_US
dc.identifier.endpage209en_US
dc.authorid0000-0003-1391-6432-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid89012en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tisk perakendecilik.pdf752.32 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

86
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.