Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3750
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPaker, Turan-
dc.contributor.authorHöl, Devrim-
dc.date.accessioned2019-07-07T18:23:00Z-
dc.date.available2019-07-07T18:23:00Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationPaker, T. & Höl, D. (2012). Attitudes and perceptions of the students and instructors towards testing speaking communicatively. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültes Dergisi, 32, 13-24.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3750-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9779/PUJE544-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin konuşma sınavına yönelik, sınav öncesi, sınav esnası ve sınav sonrasındaki deneyimlerini, tutum ve algılarını belirlemek, ayrıca okutmanların sınav sırasında kullanılan sınav ölçeği, materyaller ve konuşma sınavı süreci hakkındaki algılarını ortaya çıkarmaktır. Katılımcılar hazırlık sınıflarında öğrenim görmekte olan orta-alt ve orta düzey olmak üzere 2 seviye grubundan toplam 210 öğrenci ve onların derslerine giren ve sınav yapan 32 İngilizce okutmanıdır. Veriler konuşma sınavı sonrası öğrencilere ve öğretim elemanlarına uygulanan sormacalar yoluyla elde edilmiş ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun daha önce herhangi bir konuşma sınavı deneyimi yoktur. Bu tür deneyimlerinin bulunmayışı onların konuşma sınavına yönelik kaygı düzeylerini artırdığı saptanmıştır. Sınavın bölümleri ve içeriği hakkında önceden bilgi sahibi olmalarına rağmen, bu bilgilendirme onların kaygı düzeylerinin azalmasına herhangi bir katkı sağlamamıştır. Konuşma sınavı, diğer beceri sınavlarıyla karşılaştırıldığında en zor sınav olarak görülmektedir. Öğrenciler ayrıca sınav sırasında anlatmak istediklerini tam olarak ifade edemediklerini ve bu nedenle derslerde daha çok konuşma pratiğine ihtiyaç duyduklarını ifade etmişlerdir. Diğer yandan, öğretim elemanları konuşma sınavının uygulaması en zor sınav olduğunu ve sınav sırasında kullanılan ölçeğin yeterli olduğunu belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to explore the attitudes and perceptions of the students and instructors towards the speaking test at a School of Foreign Languages. For this purpose, the data were collected through questionnaires delivered to two groups of participants. First group was composed of 210 students who were asked to assess their perceptions and attitudes about the speaking test as pre-, while and post-tests. Second group was composed of 32 instructors who were given a questionnaire to find out their attitudes perceptions towards the rating scale, the materials, and the procedure followed during the test and the assessment period. The students were in two levels ranging from pre-intermediate to intermediate in the preparatory program from different faculties. Our data revealed that most of the students had no experience of any speaking test before, and therefore, they had higher anxiety during the test. Among the students, speaking test was regarded as the most difficult test when compared to the testing of other language skills. Students pointed out that they could not express themselves adequately during the test, and claimed that they needed to have more oral practice in the classroom. On the other hand, the instructors emphasized that speaking test was the most difficult one to apply and assess, however, the scale and rubrics were adequate enough to assess the students’ oral performance.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonuşma sınavı, tutum, yeterlik sınavı, konuşma becerisi, İngilizce öğretimien_US
dc.subjectSpeaking test, attitudes, proficiency exam, speaking skill, English as a foreign languageen_US
dc.titleAttitudes and perceptions of the students and instructors towards testing speaking communicativelyen_US
dc.title.alternativeİngilizce hazırlık öğrencilerinin ve İngilizce okutmanlarının iletişimsel konuşma sınavına ilişkin tutum ve algılarıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.authorid0000-0001-5151-2581-
dc.authorid0000-0002-3941-3975-
dc.identifier.doi10.9779/PUJE544-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid182225en_US
dc.identifier.wosWOS:000440170600002en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1en-
crisitem.author.dept09.02. Foreign Languages Teaching-
crisitem.author.dept09.02. Foreign Languages Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Nov 21, 2024

Page view(s)

196
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

174
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.