Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3799
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBardakcı, Ahmet-
dc.date.accessioned2019-07-09T13:54:31Z-
dc.date.available2019-07-09T13:54:31Z-
dc.date.issued2004-11-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3799-
dc.description.abstract1990s marketing literature has evidenced the discussions of masscustomisation. The theory of mass-customisation argues to produce and deliver customized products for each individual customer. However, there is no consensus among writers in terms of terminology used to define ways to implement an effective mass-customisation strategy, but different scholars imply same approaches with different terms. The aim of this paper is to introduce the theory of mass-customisation. Then the paper endeavours to constitute a common ground for those approaches that can be used to implement an effective mass-customisation strategy.en_US
dc.description.abstract1990’lı yıllarda pazarlama literatürü kitlesel bireyselleştirme tartışmalarına şahit olmuştur. Kitlesel bireyselleştirme teorisi her bir müşteriye özel ürünler üretilip sunulmasını savunmaktadır. Ancak ilgili literatürde bireyselleştirmenin hangi yaklaşımlar kullanılarak gerçekleştirilebileceği konusunda bir fikir birliği bulunduğunu söylemek oldukça zordur. Çoğunlukla aynı yaklaşım farklı yazarlar tarafından farklı bir terimle adlandırılmıştır. Bu makalenin amacı öncelikle kitlesel bireyselleştirme teorisini genel hatlarıyla tanıtıp daha sonra farklı isimlerle ortaya atılan ve uygulamada kullanılabilecek yaklaşımları ortak bir çatı altında toplayarak bu konuda bir birlik oluşturmaktıren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkdeniz Üniversitesi İİBF Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarketing, mass-customisation methodsen_US
dc.subjectPazarlama, kitlesel bireyselleştirme yöntemlerien_US
dc.titleKitlesel bireyselleştirme uygulama yöntemlerien_US
dc.title.alternativeMass-Customisation methodsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage17en_US
dc.authorid0000-0003-1391-6432-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid40138en_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept08.04. Business Administration-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
akdeniz.pdf298.98 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

126
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

90
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.