Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38340
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAycan, Melih-
dc.contributor.editorTuzcu, Gökhan-
dc.date.accessioned2021-02-04T09:41:38Z
dc.date.available2021-02-04T09:41:38Z
dc.date.issued2021-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38340-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, temel eğitimin kullandığı kaynakları çözümlemek ve varolan savurganlık düzeyini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden “görüşme” ile yapılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik çözümlenmesi ile çözümlenmiştir. Çalışmanın evreni, Denizli ilidir. Örneklemi, Denizli il merkezinden rasgele seçilen 21 gönüllü okul yöneticisi ve öğretmendir. Bunlar, anasınıfı, ilkokul, genel ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında çalışmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, Pansiyonların öğretim yılının başında tam dolu çalıştığı, hatta öğrenciler yer bulanamadığı, yıl içerisinde öğrencilerin kişisel nedenlerle pansiyonlardan ayrılması ile doluluk oranı azaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Yardımcı hizmetler sınıfı personelinin nitelikli olması, temizlik işlerinin yanısıra tamir işlerini de yapabilmesi, maddi olarak okulun masraflarının azaltması yönünde etkilemektedir. Norm fazlası durumunda bulanan öğretmenlerin bulunduğu ilçe sınırları yerine, il sınırlarında değerlendirilmesi dengeli dağılımda katkı sağlamaktadır. Bölgenin ihtiyacı ve nüfus yoğunluğu dikkate alınmadan planlanan okulların zamanla kapatılmak zorunda kalındığı ve bu okulların nasıl değerlendirilerek sürece nasıl dahil edileceği hakkında görüşlere ulaşılmıştır. Fatih Projesi ile eğitimde fırsat eşitliği sağlanması için okullara dağıtılan akıllı tahtaların ülkemizin her bölgesine ulaştırılması, öğrencilerin ve öğretmenlerin teknolojik imkanlardan eşit bir şekilde faydalandırılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the resources used by basic education and to reveal the existing level of extravagance. It was conducted with "interview", one of the qualitative research methods. The data were collected with a semi-structured interview form and analyzed by content analysis. The universe of the study is Denizli province. Its sample is randomly selected 21 volunteer school administrators and teachers from Denizli city center. They work in kindergarten, primary school, general secondary school and imam-hatip secondary schools. Considering the results of the study, it was concluded that the hostels worked fully at the beginning of the academic year, even students could not find a place, and the occupancy rate decreased with the students leaving the hostels for personal reasons during the year. The fact that the staff of the auxiliary services class is qualified, that they are able to do repair work as well as cleaning works, affects the financial costs of the school to be reduced. Rather than the district boundaries of the district where the teachers are found in case of excess of the norm, their evaluation within the provincial boundaries contributes in a balanced distribution. Opinions have been reached about how the planned schools had to be closed in time regardless of the need and population density of the region and how these schools will be evaluated and included in the process. With the Fatih Project, it was concluded that smart boards distributed to schools should be delivered to every region of our country and students and teachers should benefit from technological opportunities equally in order to ensure equal opportunity in education.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim planlamasıen_US
dc.subjectEğitimin kaynaklarıen_US
dc.subjectEğitimde savurganlıken_US
dc.subjectEducational planningen_US
dc.subjectSources of educationen_US
dc.subjectExtravagance in educationen_US
dc.titleTemel eğitimde kaynakların analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of Resources in Basic Educationen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Melih Aycan.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

102
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

130
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.