Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38348
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGüler, Yaşar-
dc.contributor.editorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.date.accessioned2021-02-10T10:43:44Z
dc.date.available2021-02-10T10:43:44Z
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38348-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde yaşanan disiplin olaylarını önlemeye yönelik çözüm önerilerinin öğretmen görüşleriyle ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın amacına ulaşabilmesi için nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; Denizli Acıpayam ilçe merkezinde, 2020-2021 eğitim öğretim yılında MEB’e bağlı Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde görev yapan 16 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından oluşturulan ve danışman desteğiyle geliştirilen 8 soruluk görüşme formu, çalışma grubuyla görüşmeler yapılarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analizleri yapılarak alt tema başlıkları oluşturulup ve yorumlanarak sonuca ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde görev yapan 13 öğretmen(%81) okullarında en az bir disiplin olayı ile karşılaştığı, 3 öğretmenin (%19) ise herhangi bir disiplin olayı ile karşılaşmadığı anlaşılmıştır. 13 öğretmen(%81) karşılaşmış oldukları disiplin olaylarına karşı uyguladıkları çözüm yollarına ilişkin verdikleri yanıtlar incelendiğinde, öncelikle öğrenciler ile iletişime geçmek olduğu ortaya çıkmıştır. Okullarda yaşanan disiplin olaylarının meydana gelmesinde aile, öğrencinin başarısızlığı, arkadaş çevresi, okul çevresi, ekonomik sıkıntılar, sosyal medya ve kitle iletişim araçlarının etkisi ayrıca mesleki okullara karşı olumsuz algı dikkat çekmektedir. Bunun yanı sıra, okullarda meydana gelen disiplin olayları okul eğitim sürecini olumsuz bir şekilde etkilediği anlaşılmıştır. Bir diğer sonuca göre, okullarda meydana gelen disiplin olaylarının önlenmesinde okul yöneticilerine, öğretmene, öğrenciye, okul rehberlik servisine, aileye, okul çevresine ve diğer paydaşlara önemli görevler düşmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDisiplinen_US
dc.subjectistenmeyen öğrenci davranışlarıen_US
dc.subjectmesleki ve teknik eğitimen_US
dc.titleMesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde yaşanan disiplin olayları ve önlemlerine yönelik öğretmen görüşleri (Denizli - Acıpayam ilçesi örneği)en_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-5491-3273-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

242
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

584
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.