Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38348
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Güler, Yaşar | - |
dc.contributor.editor | Tanrıöğen, Abdurrahman | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-10T10:43:44Z | |
dc.date.available | 2021-02-10T10:43:44Z | |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/38348 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde yaşanan disiplin olaylarını önlemeye yönelik çözüm önerilerinin öğretmen görüşleriyle ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın amacına ulaşabilmesi için nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; Denizli Acıpayam ilçe merkezinde, 2020-2021 eğitim öğretim yılında MEB’e bağlı Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde görev yapan 16 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından oluşturulan ve danışman desteğiyle geliştirilen 8 soruluk görüşme formu, çalışma grubuyla görüşmeler yapılarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analizleri yapılarak alt tema başlıkları oluşturulup ve yorumlanarak sonuca ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde görev yapan 13 öğretmen(%81) okullarında en az bir disiplin olayı ile karşılaştığı, 3 öğretmenin (%19) ise herhangi bir disiplin olayı ile karşılaşmadığı anlaşılmıştır. 13 öğretmen(%81) karşılaşmış oldukları disiplin olaylarına karşı uyguladıkları çözüm yollarına ilişkin verdikleri yanıtlar incelendiğinde, öncelikle öğrenciler ile iletişime geçmek olduğu ortaya çıkmıştır. Okullarda yaşanan disiplin olaylarının meydana gelmesinde aile, öğrencinin başarısızlığı, arkadaş çevresi, okul çevresi, ekonomik sıkıntılar, sosyal medya ve kitle iletişim araçlarının etkisi ayrıca mesleki okullara karşı olumsuz algı dikkat çekmektedir. Bunun yanı sıra, okullarda meydana gelen disiplin olayları okul eğitim sürecini olumsuz bir şekilde etkilediği anlaşılmıştır. Bir diğer sonuca göre, okullarda meydana gelen disiplin olaylarının önlenmesinde okul yöneticilerine, öğretmene, öğrenciye, okul rehberlik servisine, aileye, okul çevresine ve diğer paydaşlara önemli görevler düşmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Disiplin | en_US |
dc.subject | istenmeyen öğrenci davranışları | en_US |
dc.subject | mesleki ve teknik eğitim | en_US |
dc.title | Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde yaşanan disiplin olayları ve önlemlerine yönelik öğretmen görüşleri (Denizli - Acıpayam ilçesi örneği) | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-5491-3273 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Report | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yaşar Güler_192182049_PAÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü_Yüksek Lisans_Projesi_2021_Ocak.pdf | 1.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
242
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
584
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.