Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38351
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCanlı, Muslu-
dc.contributor.editorOrdu, Aydan-
dc.date.accessioned2021-02-10T11:06:39Z
dc.date.available2021-02-10T11:06:39Z
dc.date.issued2020-12-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38351-
dc.description.abstractBu çalışmada Denizli metropol ilçelerinde görev yapan okul yöneticileri ile öğretmenlerin mesleki adanmışlıklarına ilişkin algıları ve bunun faklı değişenlere göre değişiklik gösterip/göstermediği araştırılmışır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020–2021 Eğitim-Öğretim yılı Denizli ili metropol ilçeleri Merkezefendi ve Pamukkale ilçesinde görev yapan okul yöneticileri ile öğretmenler oluşturmaktadır. “Tesadüfi örnekleme” yöntemiyle 402 okul yöneticisi ve öğretmenden elde edilen veriler analiz edilmiştir.Okul yöneticileri ve öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeylerine ilişkin en yüksek katılımın “Öğretmen olarak öğrencilerle çalışmaktan zevk alıyorum” maddesine ve “Öğretmenlik mesleğini severek yapıyorum.” maddesine “Kesinlikle Katılıyorum” düzeyinde katılım görülürken en az katılımın “Mesleki gelişimim için yaşamımın başka alanlarında birçok şeyden feragat ediyorum.” maddesine “katılıyorum” düzeyinde olduğu görülmüştür. Elde edilen bu bulgulardan okul yöneticileri ve öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeylerinin madde bazında yüksek ve çok yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine adanmışlık algılarının mesleğe bağlılık alt boyutunda, öğrencilere adanma alt boyutunda, özverili çalışma alt boyutunda ve genel mesleğe adanmışlıkta “Kesinlikle Katılıyorum” düzeyinde olduğu ve okul yöneticileriyle öğretmenlerin hem alt boyutlarda hem genel olarak adanmışlık düzeylerinin çok yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul müdürleri ile öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeylerinin okul müdürü, müdür yardımcısı ya da öğretmen olarak çalışma pozisyonlarına göre cinsiyete, yaşa, kıdeme, aldıkları ödül sayısına ve hizmet puanına göre; mesleğe bağlılık alt boyutunda, öğrencilere adanma alt boyutunda, özverili çalışma alt boyutunda ve genel olarak mesleğe adanmışlık düzeyinde anlamlı farklılık yaratmadığı ve görüşlerinin benzer şekilde olduğu söylenebilir. Ancak eğitim düzeyleri, çalışılan okulun bulunduğu yerin sosyo-ekonomik düzeyi ve disiplin cezası alma durumuna göre anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki adanmışlıken_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectokul yöneticilerien_US
dc.titleOkul yöneticilerinin ve öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeylerien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-2068-7992-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Muslu CANLI Proje.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

100
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

126
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.