Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38353
Title: Okul öncesi yöneticilerinin 2023 vizyon belgesi erken çocukluk dönemi hedeflerine ilişkin görüşleri
Authors: Uray, Volkan
Keywords: Okul yöneticisi
erken çocukluk
vizyon belgesi
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında Denizli ili metropol ilçelerinde ana okullarında görev yapan okul yöneticilerinin 2023 Eğitim Vizyonu Belgesindeki Erken Çocukluk dönemi hedeflerine ilişkin görüşleri araştırılmıştır. Çalışmada maksimum örnekleme çerçevesinde çalışma pozisyonu, yaş, cinsiyet ve okulun bulunduğu yer bakımından çeşitlilik tercih edilmiştir. Çalışmada maksimum örnekleme yöntemi ile veriler toplanmıştır. Okulöncesi yöneticilerinin 2023 vizyon belgesindeki erken çocukluk dönemi hedeflerinin yeterliliğine ilişkin çoğu anaokulu yöneticisinin görüşlerinin “yetersiz” olduğunu belirttikleri görülmüştür. 2023 vizyon belgesindeki erken çocukluk dönemi hedeflerinin eğitsel işlevine ilişkin olarak 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinin eğitsel olarak okul yöneticilerinin ihtiyacını karşılamada yetersiz olduğunu düşünenlerin sayısının çok fazla olduğu görülmüştür. Bu durum eğitim kurumlarında uygulanacak olan eğitim etkinliklerinde 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinin eğitsel açıdan yetersiz olarak değerlendirilmesi vizyon olma niteliği ile bağdaşmamaktadır. 2023 Vizyon Belgesindeki erken çocukluk dönemi hedeflerinin belirlenmesinde geniş tabanlı bir katılımın gerçekleştirilmediğine ilişkin görüşlerin yoğunlukta olduğu görülmüştür. Okulöncesi yöneticilerinin 2023 vizyon belgesindeki erken çocukluk dönemi hedeflerinin alandaki beklentileri karşılama düzeyine ilişkin görüşlerinin ise çok büyük kısmının alandaki beklentilerin karşılanmadığı görüşünde olduğu tespit edilmiştir. Okulöncesi yöneticilerinin 2023 vizyon belgesindeki erken çocukluk dönemi hedeflerinin yürürlükte bulunan müfredat ve mevzuata uyumluluğuna ilişkin görüşlerinin genellikle müfredat ve mevzuata uygun yada kısmen uygun olduğunu belirtirken büyük oranda olduğu görülmekle birlikte aynı katılımcıların bir çok eksikliklerini de belirttikleri görülmüştür. 2023 vizyon belgesindeki erken çocukluk dönemi hedeflerinin gerçekleştirilmesinde personel yeterliliğine ilişkin olarak tamamına yakınının görüşleri personelin yetersiz olduğu yönündedir. Vizyonun hayata geçirilmesinde en önemli unsur olan personelin yetersiz olması vizyonun hayata geçirilememesine neden olabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Okulöncesi yöneticilerinin 2023 vizyon belgesindeki erken çocukluk dönemi hedeflerinin gerçekleştirilmesine yönelik fiziki şartların yeterliliğine ilişkin olarak yöneticilerin tamamına yakınının görüşünün fiziki şartların yetersiz olduğu yönünde olduğu görülmüştür. Eğitim öğretimin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi için en önemli unsurlardan biri olan fiziki şartların yeterli olması şartının bile tam sağlanamadığı bir ortamda iyi sağlıklı ve istenilen düzeyde iyi bir eğitim imkanının olması mümkün görülmemektedir. Okulöncesi yöneticilerinin 2023 vizyon belgesindeki erken çocukluk dönemi hedeflerinin gerçekleştirilmesine yönelik görüş ve önerilerinin daha çok “eksikliklerin giderilmesi, fiziki şartların iyileştirilmesi, herkesin sorumluluklarını eksiksiz ve zamanında yerine getirmesi, yetkinliklerin ve yeterliklerin arttırılması temelinde şekillendiği tespit edilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38353
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Volkan URKAY Proje.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

194
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

570
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.