Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38354
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞenel, Ayşe-
dc.date.accessioned2021-02-10T12:59:26Z
dc.date.available2021-02-10T12:59:26Z
dc.date.issued2021-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38354-
dc.description.abstractBu çalışmada norm fazlası öğretmenlerin mesleki aidiyet algıları ve bu algılarının öğretmenlerin kişisel değişkenlerine göre eğişip/değişmediği araştırılmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın evrenini 2020–2021 eğitim-öğretim yılı Denizli ili genelinde norm fazlası olan öğretmenler oluşturmaktadır. “Tesadüfi örnekleme” yöntemiyle seçilen ölçek sorularının tamamına cevap veren 178 öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, “Mesleki Aidiyet Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Norm fazlası öğretmenlerin mesleki aidiyet algıları analizi sonucunda öğretmenlerin en fazla aidiyet duydukları maddenin “Kurumumun toplumsal imajına önem verir, iyi temsil etmeye çalışırım.” maddesiyle “Mesleğimin toplumsal imajına önem verir, iyi temsil etmeye çalışırım.” maddeleri olduğu görülürken en az katılımın ise “Kurum yöneticileri çalışanların meslekî açıdan yetersiz oldukları konuları tespit etmeye yönelik araştırmalar yaparlar.” maddesi olduğu görülmüştür. Norm fazlası öğretmenlerin mesleki aidiyet alt boyutlar ve genel algıları analizi sonucunda en yüksek katılımın mesleki örgüt aidiyeti olduğu görülürken mesleki mekan ile mesleki yönetim aidiyeti alt boyutunda orta düzeyde olduğu görülmüştür. Mesleki aidiyetin genel olarak orta düzeyde olduğu görülmüştür. Norm fazlası öğretmenlerin mesleki aidiyet algılarının mesleki yönetim aidiyeti, mesleki örgüt aidiyeti alt boyutlarıyla genel mesleki aidiyette cinsiyete göre değişmediği ancak mesleki mekân aidiyeti alt boyutunun farklılık gösterdiği ve bu farklılığın erkekler lehine olduğu görülmüştür. Norm fazlası öğretmenlerin mesleki aidiyet algılarının yaş, eğitim düzeyi, kıdem, ödül/ceza alma durumu ile ekders alma durumuna göre farklılık göstermediği ancak norm fazlası oldukları yıl ve norm fazlası oldukları süreçte görevlendirildikleri okul sayısına göre farklılık gösterdiği görülmüştür. Farklılıkların bütün boyutlarda ve genel olarak görüldüğü ve norm fazlası olduğu yıl az olanlarla (1 yıl) çok olanlar arasında (3-4 ve 5-12 yıl) anlamlı farklılık görülmüştür. Farklılıkla ilgili olarak norm fazlası olduğu yıl arttıkça aidiyet duygusunun azaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Norm fazlası iken görevlendirilen okul sayısı 1-3 olanlarla 8’den fazla olanlar arasında farklılık olduğu ve görevlendirildiği okul sayısı arttıkça mesleki aidiyet duygusunun azaldığı bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectmesleki aidiyeten_US
dc.subjectnorm fazlasıen_US
dc.titleNorm fazlası öğretmenlerın mesleki aidiyet algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-2068-7992-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ayşe ŞENEL Proje.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

342
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

610
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.