Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38356
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yalçın, Barış | - |
dc.contributor.editor | Çelik, Kazım | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-11T08:29:45Z | - |
dc.date.available | 2021-02-11T08:29:45Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/38356 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Buldan ilçesinde görev yapan öğretmenlerin sosyal medya bağımlılığı alt boyutları düzeyi ile farklı değişkenlerle ilişkisi, iş doyumu ve alt boyutları düzeyi ile farklı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği ve sosyal medya bağımlılığı ile İş doyumu düzeyi ve alt boyutları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırma 2020–2021 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Buldan ilçesinde görev yapan “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen ölçek sorularının tamamına cevap veren 278 öğretmenden elde edilen verilerden elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, “Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği” ve “İş Doyumu Ölçeği” olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği Cronbach Alpha değeri 0,89 ve İş Doyumu Ölçeği Cronbach Alpha değeri 0,87 olarak bulunmuştur. Öğretmenlerin iş doyumu içsel doyum alt boyutuna ilişkin katılım düzeylerinin “Çok” düzeyinde, dışsal doyum alt boyutu katılım düzeylerinin “Orta” düzeyinde olduğu ve iş doyumu genel düzeyinin “Çok” düzeylerinde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin sosyal medya bağımlılıklarının ise sanal tolerans ve sanal iletişim alt boyutları ve genel olarak sosyal medya bağımlılıklarının olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin sosyal medya bağımlılığı ve iş doyumu algılarının bazı boyutlarda ve bazı kişisel özelliklere göre farklılık görülmüş ve bu durum olağan karşılanmıştır. Öğretmenlerin “sosyal medya bağımlılık düzeyleri ile iş doyumları düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde negatif, ters orantılı, düşük düzeyde bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir”. Öğretmenlerin sosyal medya bağımlılığı sanal tolerans alt boyutu ile iş doyumu ile içsel ve dışsal doyum alt boyutları arasında negatif, ters orantılı ve düşük düzeyde ilişkinin olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal medya bağımlılığı | en_US |
dc.subject | iş doyumu | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin sosyal medya bağımlılığı ile iş doyumları arasındaki ilişki (Buldan ilçe örneği) | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-7319-6567 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Report | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Barış YALÇIN Proje.pdf | 1.44 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
274
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
244
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.