Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSerter, Savaş-
dc.contributor.editorOrdu,Aydan-
dc.date.accessioned2021-02-11T11:18:47Z
dc.date.available2021-02-11T11:18:47Z
dc.date.issued2021-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38358-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Denizli görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerini duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı boyutlarında belirlemek ve çeşitli değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Bu amaçla Denizli’de 2020-2021 öğretim yılında devlet okullarında görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerine mesleki ve kişisel bilgi formu ile birlikte Maslach Tükenmişlik Ölçeği uygulanarak veriler toplanmıştır. 305 öğretmenin katıldığı çalışmada ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı alt boyutlarında tükenmişlik seviyeleri “yaş, medeni durum, öğretmenlik kıdemi, okulun öğrenci sayısı, okulun bulunduğu yerleşim yeri, okulun bulunduğu sosyo-ekonomik çevre, okulun öğretmenin evine olan uzaklığı, aldığı maaşı yeterli bulma düşüncesi, çalışma performansının pandemi sürecinden etkilenme durumu, mesleğin saygınlığı konusundaki düşünce durumu” gibi bağımsız değişkenlerle ilişkilendirilmiş ve aralarında istatistiksel olarak anlamlı farklılaşmaların olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem T-Testi ve Anova analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonunda Denizli’de görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinde yaş, medeni durum, okulun bulunduğu sosyo-ekonomik çevre, aldığı maaşı yeterli bulma düşüncesi ve çalışma performansının pandemi sürecinden etkilenme durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılaşmaların olduğu görülmüştür. Araştırma genelinde alt problemlere verilen tüm yanıtlar incelendiğinde Denizli’de görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjecttükenmişliken_US
dc.subjectduygusal tükenmeen_US
dc.subjectduyarsızlaşmaen_US
dc.subjectdüşük kişisel başarıen_US
dc.titleDenizli’de görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Savaş Serter.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

24
checked on May 27, 2024

Download(s)

26
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.