Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38360
Title: | Matematik öğretmenlerinin etik uyumuna ilişkin ortaokul öğrencilerinin algıları | Authors: | Sezer, Ersan | Keywords: | Denizli etik uyum öğretmen öğrenci |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu çalışmada Denizli metropol ilçelerinde öğrenim gören 8. Sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre matematik öğretmenlerinin etik uyum düzeyleri ve bunun öğrencilerin kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020–2021 Eğitim-Öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçesindeki 8. Sınıflarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. “Tesadüfi örnekleme” yöntemiyle 4 ayrı okuldan 400 öğrenciye ulaşılarak veriler toplanmıştır. 8. Sınıfların matematik dersi öğretmenlerinin etik uyumuna ilişkin davranışlarına yönelik öğrencilerin algıları incelenmiş ve matematik öğretmenlerinin meslek etiğine; mesleki sorumluluk ve mesleki yeterlilik alt boyutlarıyla etik uyumunda genel olarak “Pek Çok” düzeyinde uyum gösterdikleri algısını taşıdıkları görülmüştür. Ortaokul matematik dersi öğretmenlerinin etik uyum düzeyine ilişkin öğrenci görüşlerinin cinsiyete göre analizinde mesleki sorumluluk alt boyutunda anlamlı farklılık görülmez iken mesleki yeterlilik ve etik uyumun genel olarak farklılık gösterdiği ve kız öğrencilerin ortalamalarının hem mesleki yeterlilik alt boyutunda hem de ölçeğin geneli için erkeklerden yüksek olduğu ve kız öğrencilerin erkek öğrencilere nazaran matematik öğretmenlerinin mesleki etik ilke ve değerlere uyum konusunda daha yüksek düzeyde uyduklarını düşündükleri tespit edilmiştir. Ortaokul matematik dersi öğretmenlerinin etik uyum düzeyine ilişkin öğrenci görüşlerinin anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, anne iş durumu ve baba iş durumuna göre mesleki sorumluluk ve mesleki yeterlilik alt boyutlarında ve mesleki etiğe uyum genel itibariyle anlamlı farklılık görülmemiştir.Öğrencilerin ortaokul matematik dersi öğretmenlerinin etik uyumu düzeyine ilişkin görüşlerinin matematik dersini sevme durumuna göre; mesleki sorumluluk, mesleki yeterlilik alt boyutlarında ve Mesleki etiğe uyumlarıyla ilgili genel olarak matematik dersini “Severim” diye görüş bildirenlerle “Pek Sevmem” diye görüş bildirenler ile matematik dersini “Severim” diye görüş bildirenlerle “Hiç Sevmem” diye görüş bildirenler arasında olduğu görülürken matematik dersini “Pek Sevmem” diye görüş bildirenlerle “Hiç Sevmem” diye görüş bildiren öğrencilerin görüşlerinin benzer olduğu saptanmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/38360 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ersan SEZER 198182010- Baskı.pdf | 1.8 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
94
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
154
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.