Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38364
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGürel, Hülya-
dc.contributor.editorÇelik, Kazım-
dc.date.accessioned2021-02-18T12:23:23Z-
dc.date.available2021-02-18T12:23:23Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38364-
dc.description.abstractBu çalışmada; okul iklimi ve lise öğrencilerinin sınav kaygısı arasındaki ilişki durumunun incelenmesi ve akademik başarıyı artıracak öneriler geliştirilmesi amaçlanmıştır. Tarama modeli ve nicel yöntemlerin kullanıldığı araştırma için Denizli Merkezefendi Albayrak Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören 425 Öğrenciden 10. sınıf, 11. sınıf ve 12. sınıflara devam eden tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen 220 öğrencinin görüşüne başvurulmuştur. Araştırmanın verileri Delaware Okul İklimi Ölçeği ve Revize Edilmiş Sınav Kaygısı Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Veriler normal dağıldığından verilerin analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin algılarına göre okul iklimi yüksektir. Öğrencilerde sınav kaygısının düşük düzeyde olduğu ve her ikisi arasında negatif yönlü düşük düzeyde bir ilişki bulunduğu düşünülmektedir. Sınıf ve bölüm değişkenlerinin hem okul iklimi hem de sınav kaygısına etkisinin olabileceği, öğrencilerin anne baba eğitim durumlarının okul iklimini etkileyebildiği, öğrencilerin yaşlarının sınav kaygısını etkileyebileceği bu çalışmada elde edilen bulgulardandır. Meslek derslerindeki atölye çalışmalarında öğrencilerin kendilerini farklı şekillerde ifade etme fırsatına sahip olmaları, okul iklimine olumlu etki sağlayabilir. Öğrencilerin birbirleri ile olan ilişkileri orta düzeydedir. Aile eğitim düzeylerinin ve okulda öğrenimin karma olmamasının öğrenci ilişkilerine etkisi olabilir. Öğrencilerin entelektüel gelişimlerini ve akran ilişkilerini destekleyecek etkinliklere yer verilmesinin hem okul iklimini, öğrenci etkileşimini güçlendireceği hem de sınavlarla ilgili yaşadıkları gerginliği azaltacağı, düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul iklimien_US
dc.subjectsınav kaygısıen_US
dc.subjectmeslek lisesien_US
dc.subjectöğretmen öğrenci ilişkilerien_US
dc.titleLise öğrencilerinin sınav kaygısı düzeyleri ile okul iklimi arasındaki ilişkien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0001-7319-6567-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Proje Hülya Gürel 2021.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

246
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

460
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.