Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38477
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErol, Ahmet-
dc.contributor.authorİvrendi, Asiye-
dc.date.accessioned2021-06-02T12:42:51Z-
dc.date.available2021-06-02T12:42:51Z-
dc.date.issued2021-04-28-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38477-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202151265-
dc.description.abstractBilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik disiplinlerinin entegrasyonuna dayanan (Science, Technology, Engeenering, Mathematics – STEM) STEM eğitimi, son zamanlarda erken çocukluk araştırmacıları ve eğitimcilerinin ilgisini çekmektedir. Bu ilginin nedenleri arasında, STEM eğitimi ile ilgili çalışmaların çocukların bilimsel süreç, okula hazır oluş, iletişim, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini desteklediği yönündeki bulguları düşünülebilir. STEM eğitiminin sunduğu bakış açısı erken çocukluk eğitimini çeşitli şekillerde etkilemiştir. Erken çocukluk eğitiminin temel özelliği olan öğrenme merkezlerinin yanında STEM öğrenme merkezleri oluşturulmaya ve resimli çocuk kitapları STEM ile ilişkilendirilerek kullanılmaya başlamıştır. STEM eğitiminin amacına ulaşabilmesi için etkili bir şekilde planlanması ve uygulanması gerekmektedir. Çocukların gelişim seviyelerine uygun deneyimleri içermesi ve STEM’i oluşturan disiplinlerin yetişkinlerde olduğu gibi değil çocukların gelişim seviyelerine uygun bir şekilde ele alınması önem taşımaktadır. Ancak, özellikle erken çocukluk döneminde STEM eğitimi konusunda yeterli Türkçe kaynağın olmaması ve STEM uygulamalarının çocuk merkezlilikten uzak olması STEM eğitiminin etkili bir şekilde uygulamasını engelleyebilmektedir. Bu çalışmada, eğitimcilere ve araştırmacılara erken çocukluk döneminde STEM eğitimine yönelik kavramsal bir çerçeve ve etkili uygulamalar geliştirmelerine rehberlik edebilecek öneriler sunulması amaçlanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleErken Çocuklukta STEM Eğitimien_US
dc.title.alternativeSTEM Education in Early Childhooden_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage228en_US
dc.identifier.endpage257en_US
dc.authorid0000-0002-7538-952X-
dc.identifier.doi10.24130/eccd-jecs.1967202151265-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1131195en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
265-1986-1-PB (1).pdfMakale Dosyası486.83 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

144
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

142
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.