Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38498
Title: Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri
Authors: Babaoğlu, Osman
Keywords: Örgütsel bağlılık
okul yöneticileri
öğretmen
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada, okul yöneticileri ve öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve alt boyutları düzeyi ile bunun farklı değişkenlerle ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırma 2020–2021 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Pamukkale, Merkezefendi ve Tavas ilçelerinde resmi okullarda görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenler “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilen ölçek sorularının tamamına cevap veren 398 okul yöneticisi ve öğretmenden elde edilen verilerden elde edilmiştir.Okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık düzeylerine ilişkin en yüksek katılımın “Bu kurumun sorunlarını kendi sorunlarım gibi görürüm.” maddesine ve “Yüksek” seviyesinde katılım olduğu görülürken en düşük katılımın ise “Düşük” şeklinde katılımla “Bir kurumdan diğerine geçmek bana etik dışı görünüyor.” maddesine olduğu ve genel olarak okul yöneticilerinin örgütsel bağlılıklarının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık ve alt boyutlarından en yüksek düzeyin duygusal bağlılık boyutunda ve yüksek seviyesinde olduğu görülürken diğer boyutlar devam ve normatif bağlılık ile genel örgütsel bağlılıklarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir.Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine ilişkin en yüksek katılımın “Bu kurumun sorunlarını kendi sorunlarım gibi görürüm.” maddesine “Yüksek” seviyesinde olduğu görülürken en düşük katılımın “Düşük” şeklinde katılımla “Bu kurumdan ayrılmak bana çok pahalıya mal olurdu.” maddesine olduğu ve genel olarak örgütsel bağlılıklarını yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve alt boyutlarıyla ilgili olarak en yüksek düzeyin duygusal bağlılık boyutunda ve yüksek seviyede olduğu görülürken diğer boyutlar devam ve normatif boyutlar ile genel olarak örgütsel bağlılığın orta seviyede olduğu saptanmıştır. Okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık ve alt boyutlarından en yüksek düzeyin duygusal bağlılık boyutunda ve yüksek seviyesinde olduğu görülürken diğer boyutlar devam ve normatif bağlılık ile genel örgütsel bağlılıklarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir.Okul yöneticilerinin örgütsel bağlılıkları alt boyutlarına ilişkin algılarının cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi, ödül alma, sendika üyelik durumu ve çalıştıkları kademeye göre farklılık göstermediği görülürken yaş, kıdem, ceza alma durumu, çalıştıkları ilçe çalıştıkları okuldan memnuniyet düzeylerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları alt boyutlarına ilişkin algılarının cinsiyet, ceza alıp/almama durumu ve sendika üyeliği durumlarına göre farklılık göstermediği ancak yaş, kıdem, medeni durum, eğitim düzeyi, ödül alma durumu, çalışılan ilçe, çalıştığı kademe ve çalıştığı kurumdan memnuniyet düzeyine göre farklılık gösterdiği saptanmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38498
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Osman Babaoğlu tezsiz.pdf2.05 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

146
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

270
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.