Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38539
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMohan Bursalı, Yeliz-
dc.contributor.authorÇetin, Sultan Merve-
dc.date.accessioned2021-07-07T07:10:21Z
dc.date.available2021-07-07T07:10:21Z
dc.date.issued2021-04-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38539-
dc.description.abstract20. yüzyıl başlarından bu yana birçok farklı alana konu olan sosyal sermaye önemi giderek artan bir kavramdır. Sosyolojide, iktisatta, siyaset biliminde, eğitimde ve birçok disiplinde incelenen sosyal sermaye, kurumsallaşma gayesi güden örgütler için büyük önem taşır. Sosyal sermayeyi toplumda güvene dayalı kalkınmanın oluşmasına kaynaklık eden değerlerin birikimi olarak tanımlanmak mümkündür. Yenilik kavramının “yeni ve faydalı iş ürünleri, prosedürler ve süreçlerin bilinçli olarak uygulanması” şeklinde bir tanımlaması yapılabilir. Yenilik, yenilikçi bir ortamın olduğu yerde gerçekleşebilir. Bu ortamın gelişmesinde ise sosyal sermayenin önemli bir rolü vardır. Yenilikçi davranış, problemlerin tanınmasını, fikirleri destekleyecek alt yapıların oluşturulmasını ve fikirlerin uygulanmasını kapsayan çok aşamalı bir süreci ifade eder. Yenilikçi davranışın ise işletmelerde rekabeti artıran stratejik bir etken olarak düşünülmesi sosyal sermayenin çalışanların yenilikçi davranışlarındaki rolünün inceleme konusu olmasına yol açmıştır.Çalışmanın temel amacı Denizli ilinde faaliyet gösteren tekstil firmalarında görev yapan beyaz yakalı çalışanların yenilikçi davranışlarında sosyal sermayenin rolünün olup olmadığının tespit edilerek, incelenmesidir. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kavramsal olarak sosyal sermaye ve kavramsal olarak yenilikçi davranış, ikinci bölümde ise her iki kavramın belirlenen anakütle ve örneklem düzeyinde ilişkisini tespite yönelik yapılan araştırmaya ve bulgulara yer verilmiştir. Çalışmada yapılan korelasyon ve regresyon analizlerinde sosyal sermaye ve yenilikçi davranış arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractFrom the 20th century, the importance of social capital, which has been subject to many different areas, is an increasingly important concept. Social capital examined in sociology, economics, political science, education and many disciplines is of great importance to organizations that aim to institutionalize. The study of social capital in different areas has led to different definitions and analyzes of this concept. Social capital can be defined as the wealth values that are the source of trust-based development in society and innovation as “consciously implementing new and useful business products, procedures, processes”. Innovation can include organizational and administrative changes, also new product processes, initiatives, systems, production management, commercial regulations and services. Innovation can happen where an innovative environment exists. Social capitaly is important in the development of this environment. Innovative behavior refers to a multi-step process that includes recognizing problems, building infrastructure to support, and applying ideas. The idea of innovative behavior as a strategic factor that increases competition in businesses has led to a review of the role of social capital in employees' innovative behaviors. The goal is to examine whether social capital plays a role in innovative behavior of white collar employees working in textile companies in Denizli. The work consists of two parts. Firstly, conceptually social capital and innovative behavior, secondly, findings aimed at determining the relationship of both concepts at the determined population and sample level are given. Correlation and regression analyses conducted in the study revealed significant relationship between social capital and innovative behavior.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSermayeen_US
dc.subjectSosyal Sermayeen_US
dc.subjectYenileşimen_US
dc.subjectYeniliken_US
dc.subjectYenilikçiliken_US
dc.subjectYenilikçi Davranışlaren_US
dc.subjectCapitalen_US
dc.subjectSocial Capitalen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectInnovative Behavioren_US
dc.titleÇalışanların yenilikçi davranışlarında sosyal sermayenin rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of social capital in the innovative behavior of employeesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid673552en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sultan Merve Çetin.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

336
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.